Minidag 24-9-22

JC1 KAMPIOEN
19 december 2022

Afgelopen zaterdag speelden ze de laatste wedstrijd, maar 1,5 week ervoor was de strijd om het kampioenschap in een wedstrijd met de concurrent om de eerste plaats, V.V. Ouderkerk, al beslist.
Op dat moment stond Ouderkerk slechts 2 punten achter, terwijl dat team eerder steeds bovenaan had gestaan. Dus winnen in Ouderkerk zou het kampioenschap kunnen bepalen.

Het seizoen overziend heeft dit gemengde team, bestaande uit 2 jongens en 4 meisjes, het kampioenschap dik verdiend.
Vergeleken met vorig jaar zijn ze duidelijk gegroeid en niet alleen in lengte!
Ze serveren beter, spelen netter en in 3-en (pass, setup en smash), en ook het bovenhands serveren gaat bij een aantal al zo goed dat er aces worden gescoord (en gevierd!). Er werd zelf al een poging tot een 3-meteraanval gedaan.

Wel kwam het team soms als een dieselmotor op gang, dan liepen ze een paar punten achter, maar vaak was het dan ‘erop en erover’. Voor de thuiswedstrijden was Anouk de coach, uit nam een van de ouders die taak waar.
Belangrijk is dat Jort, Nienke, Lisa, Chloë, Jens, Nefelli en invaller Demy veel spelplezier en samen met elkaar, voor en na de wedstrijd, hebben.

Voor het tweede deel van het seizoen is het aan trainer Denise om de jongens en meiden verder te laten groeien en ontwikkelen.

Bron: Jantine (moeder van Jort)