Minidag 24-9-22

Atalante dubbele winst: gewonnen wedstrijden en mooiste zandkasteel
11 februari 2023

Afgelopen zaterdag stond de leukste minidag van het jaar op het programma. De wedstrijden werden namelijk gespeeld in The Beach in Aalsmeer. Het zand bleek Atalante prima te liggen; na wat onwennige eerste wedstrijden presteerde de zes teams van Atalante bovenmaats, vooral in het bouwen van zandkastelen ;-).

Als eerste was het Atalante Ministars dat mocht strijden in poule C van niveau 3. Het team, bestaande uit Amy, Elise, Evelien, Jill, Mila en Suze, begon sterk. De eerste wedstrijd werd nipt verloren, maar er werd heel mooi gespeeld. De tweede wedstrijd werd ruim gewonnen en de derde wedstrijd eindigde in gelijkspel. Een knappe derde plaats was het resultaat, maar misschien nog wel belangrijker: er werd een prachtig zandkasteel achtergelaten in Aalsmeer.

Als tweede mocht het andere jonge team aan de bank, Atalante. Aeneas en Robin werden bijgestaan door Amy en Mila. Eigenlijk hoort dit team ook op niveau 3, maar kwam nu nog uit op niveau 2. Het was duidelijk te zien dat ze dit niveau ontstegen zijn. Alle wedstrijd gingen dik gewonnen. Vanaf de tweede wedstrijd was ook Nina weer van de partij. Mooi was dat ze de derde wedstrijd AMVJ/Martinus konden helpen door een speler uit te lenen, al was het ook best spannend om tegen een eigen teamgenootje te spelen. Er werden een paar extra punten verdiend, doordat er mooi gepasst en gevangen werd. Een eerste plek en promotie naar een niveau hoger!

Atalante TikTok kwam ook op het Aalsmeerse strand aan. De start van Asya, Isabella, Lotte, Lynn, Liv en Rikki begon wat onwennig in het zand. Maar na de eerste set verloren te hebben begon het team te draaien. Er kwam meer duidelijkheid over wie de eerste bal zou pakken. Ook de set up-aangooi kwam netter aan en er werd veelvuldig gescoord bovenhands alsook zo nu en dan met een smash. Hoewel het zand erg aanlokkelijk was om met handen en voeten te bewerken bleven meiden dit goede spel volhouden in de volgende sets en werden er ook veel puntjes binnengehaald met de serve. Na de eerste verloren set, volgden drie gewonnen sets en twee sets met een gelijke stand. Een geweldige prestatie, heel misschien genoeg voor de eerste plek.

Ons jongensteam, Atalante Power, begonnen met Jason, Kobus, Thijs, Tobias en Quinten een beetje onwennig in het zand. De coach was druk om de jongens bij de les te houden op het interessante zand ;-). De eerste twee potjes eindigde desalniettemin in een gelijkspel. De mannen speelden goed samen, er werd lekker bewogen, maar ze hadden iets teveel spinazie gegeten. Ze moesten steeds verder naar achteren staan met serveren, omdat ze zo hard serveerden dat de bal anders uit ging. Helaas werd de laatste wedstrijd verloren, maar dat mocht de pret in het zand niet drukken.

Atalante Vinketoppers bestond dit keer uit Eleana, Hannah, Maud en Roos. Zij zaten dit keer in een Amstelveense poule. De eerste wedstrijd was het ook voor deze meiden even wennen in het zand; de eerste set eindigde in gelijkspel. Daarna kwamen de meiden los, met mooie bovenhandse services en ook een paar flitsende smashes en duikballen werd de tweede set sterk gewonnen. De tweede wedstrijd was Atalante technisch de betere partij, maar door wat passfoutjes ging de eerste set nipt verloren. In de tweede set werd orde op zaken gesteld en werd een gelijkspel in de wacht gesleept. De laatste partij was tegen het minst sterke team uit Amstelveen. Hier was de serve een erg sterk wapen, zowel onderhands als bovenhands, waar de opponent weinig antwoord op had. In de eerste set bleef de zoemer uit waardoor het wel 35-8 werd. Jammer genoeg bleef er in de laatste set weinig tijd over en voordat de meiden weer op stoom waren volgde bij 6-6 de zoemer. Ook dit keer doet dit team lekker mee in de bovenste helft.

Tot slot hadden we nog een team op niveau 6, Atalante. Demy, Lisa, Noa en Rikki begonnen als laatste aan hun wedstrijden. De eerste wedstrijd lieten zij gelijk zien er veel zin in te hebben. Er werd heel mooi in drieën gespeeld en vooral heel goed en hard bovenhands gereserveerd. De wedstrijd ging dik gewonnen. De tweede wedstrijd was iets spannender, maar ook hier ging Atalante met de winst vandoor. De derde wedstrijd was er helaas geen tegenstander. Erg jammer, want er was voor niks gewacht, maar het was uiteindelijk niet erg, want nu konden de beide Atalante teams nog onderling tegen elkaar spelen. Een mooie generale repetitie voor de volgende minidag, waarbij beide teams waarschijnlijk in dezelfde poule zitten.

Het was weer een mooie dag, waarbij het plezier in het spel gecombineerd met het plezier van het spelen in het zand een gouden combinatie bleek. Alle teams kijken alweer uit naar de volgende minidag, maar tot die tijd gaat er natuurlijk eerst nog hard getraind worden.

Bron: Inge & Nens (& Marjan)