Minidag 24-9-22

Het blijft spannend in de kop van de 2e klasse
17 maart 2023

Na een erg rustige maand februari door de voorjaarsvakantie en door wedstrijden die op verzoek van de tegenstander werden uitgesteld mochten de dames op 10 maart eindelijk weer aan de bak voor het laatste stuk van de competitie. Maar tegenstander VC De Where 4 meldde helaas af vanwege de sneeuwbuien, dit betekende alweer een uitgestelde wedstrijd.. Ook Atalante 2 had zich afgemeld en aanvoerdster Nancy schakelde snel met de TC: een mooie kans om de uitgestelde wedstrijd Atalante 2 – Atalante 3 in te halen, fijn dat er gespeeld kon worden!

Ondanks dat dames 3 de favoriet was, geeft een verenigingsduel toch vaak andere dimensies aan de wedstrijd. Daarnaast had het niet-trainende derde team van Atalante bij aanvang duidelijk moeite om het ritme te vinden na die enkele wedstrijd in bijna 5 weken tijd. De eerste set ging serieus stroef. Rommelig spel met onnodige foutjes, passes die soms weg ketsten en de sterke service bleef ook wat achter. In het middenbedrijf zette dames 2 ook nog even aan met een sterke serviceserie en mooie aanvallen van Malou en Tay-Ishja. Geroutineerd en volhardend komt dames 3 vaak terug, maar dit keer lukte het niet om de partij naar de hand te zetten en werd de set verloren met 25-18.

De dames hadden na deze set de feeling weer gevonden en in het tweede bedrijf was het ritme terug! Met sterke service series van Carin, Mirjam en Inge kwam dames twee meer onder druk te staan en konden zij hun aanvalsters minder goed in stelling brengen. Dames 3 daarentegen had de pass goed onder controle, waardoor Annemarie alle posities goed kon bedienen. Er werd door iedereen lekker gevarieerd aangevallen en soms ook een tweede bal van Annemarie. Binnen mum van tijd stond het 8-25.

De laatste twee sets bleef dames 3 in de lead. De gezusters Van Tellingen waren lekker op dreef in de aanval. Mirjam en Joke wisten mooi de hoeken te vinden. Natalie en Inge hadden goede focus op de harde en zachte aanval en Annike met pittige jetsers door het midden. Kortom, iedereen pakte haar puntjes aangevuld met punten vanuit de serve. Wel was er in beide sets even een hapering te zien. In het zicht van de haven stokte het even. Maar coach Hettie greep tijdig in en met ook nog wat adviezen van de nog steeds geblesseerde, maar altijd enthousiaste assistent-coach Nancy maakten de dames het tijdig af: 15-25 en 17-25. Leuk om na deze wedstrijd weer even samen met dames 2 op de foto te gaan, net als de leuke foto de vorige keer, wel hilariteit dat we (achteraf) weer Natalie misten op de foto?! De overwinning werd gezellig gevierd met een lekkere traktatie van de eerder jarige Joke.

Een week later was er opnieuw een thuiswedstrijd tegen Smashing, dit keer nog niet de topper uit Diemen, maar uit Velsen met die leuke (Aziatische) dame die ook de vorige wedstrijd vol energie en enthousiasme speelde. Silvia was weer (bijna 100%) terug, Mirjam zat thuis met corona. Concentratie was er deze keer correct bij de startblokken, van meet af aan speelde de thuisploeg een solide spel. Niet helemaal vlekkeloos, maar de hele set bleven zij wel de betere in de partij. Velsen kwam langzaam dichterbij, totdat alerte coach Hettie en assistent-coach Nancy het team een aantal lucratieve tips gaven, met een mooi resultaat, 25-16.

Het tweede bedrijf verliep iets moeizamer. Velsen had veel variatie in de aanval, best lastig soms voor de Vinkeveensen. Het was uiteindelijk vooral Monique die veel onmogelijke ballen wist te redden, waardoor Atalante weer beter in het zadel kwam. Ondanks een voorsprong werd het op het eind nog wel spannend maar met 25-22 behaalde Atalante als eerste de eindstreep.

De volgende set was eveneens wat wisselvallig en ook hier een 25-21 winst, mede dankzij lekkere services en aanvallen van Ca3. In het laatste bedrijf was het tegenspel in de picture en daardoor in de pocket met een overtuigende 25-13.

Ook deze winst moest natuurlijk gevierd worden en dat doen de dames meestal in combi met een verjaardag. Dit keer was het Carin die trakteerde, maar niet omdat ze een half jaar geleden jarig was maar omdat ze wel 12,5 jaar een setje is met Oscar!

Na deze twee wedstrijden staat Atalante 2e in de ranking. 4 punten achter de nr 1 maar wel met een wedstrijd minder gespeeld. Nog 5 wedstrijden te gaan en max 25 punten te halen. Dus alles staat nog open!

Bron: Ing