Met veel gejuich en trommels winst voor Atalante D3
25 maart 2023

Veel publiek was aanwezig, helaas niet voor ons, maar voor de wedstrijd op een veld verder: een fanatieke dames promotieklasse-strijd tussen Compaen en VV Amsterdam. Het was ook een ongewoon tijdstip, 20.00 uur zaterdagavond. Dit was duidelijk voor Compaen hun zaterdagavond, bij binnenkomst in sportcentrum De Koog kwam de gezellige muziek uit de kantine ons tegemoet. Vanwege blessures van Nancy en Natalie en afmeldingen van Annemarie en Carin deden Malou en Daan mee.

Oost Zaan is helemaal niet zo’n groot dorp, maar op volleybalgebied hebben ze naam gemaakt, zeker als je op het grote spandoek in de hal Anne Buijs en Ellie Lust ziet staan en de oudere jongeren herkenden ook Teun Buijs, Martin Teffer, Pieter-Jan Leeuwerik, Geert Trompetter, topspelers die ze in Amstelveen ooit hebben hebben aangemoedigd. En dan op het doek ook de link naar Atalante: Martin de Groot, ooit trainer van Atalante. Een leuk introotje zo bij binnenkomst van de hal.

Alle velden waren bezet, een nieuw veld werd snel opgebouwd en de warming-up startte. Bij het inslaan was het soms wel bukken om harde diagonale ballen te ontwijken. De wedstrijd naast ons was al begonnen met tromgeroffel en luid aanwezig publiek en spelers. Enerzijds wel gezellig, maar de akoestiek wat minder en wennen voor de dames uit het rustige dorpje Vinkeveen. Onderling communiceren ging moeizaam, het fluitje van de scheids was onhoorbaar (maar dat begreep hij ook dus, en wenkte netjes met zijn arm). De start van de Vinkeveensen was even wat onwennig. Om in het ritme te komen hielp uiteindelijk het tromgeroffel mee en inval setupper Daan wist alle posities, voor het net of driemeter mooi te bedienen! Er werd lekker aangevallen en aangevuld met sterke service series stond er in korte tijd 10-25 op het scorebord.

Het tweede bedrijf werd een ander muziekstuk. De dames gingen mee in het spel van Compaen waarbij mooie ballen afgewisseld werden met wat meer onhandige noten. Atalante had deze set duidelijk meer moeite om de harde services van Compaen goed bij Daan af te leveren en daarmee werden zij ook minder scorend in de aanval. Het laatste couplet van de set werd een spannende eindstrijd. Met wat schuiven in de pass-opstelling, time-outs van coach Hettie, deels met gebaren i.v.m. de muziekkoren in de hal, en een laatste wissel wisten de dames in het zicht van de haven een sterk slotakkoord te produceren: 23-25.

Na deze set speelde Atalante weer duidelijk de eerste viool. Er zat weer muziek in het spel. De pass was weer beter onder controle. Mirjam die deze set even het dirigeerstokje van Daan had overgenomen wist Joke goed te vinden die veel punten scoorde met tactisch geplaatste ballen langs de zijlijn. Silvia met lekkere jetsers op de achterover. Ook Malou op de buiten en Monique op het midden pakten hun puntjes mee. 13-25

Daarna snel verder met het laatste bedrijf. Inge zorgde deze set voor de ouverture door met haar serve serie een 9-0 op het scorebord weer te geven. Een mooie basis waardoor de thuisploeg een toontje lager ging zingen, terwijl in het Vinkeveense spel steeds meer muziek kwam met een sterk setuppende Daan en lekkere aanvallen van onder andere Mirjam, Annike en Monique 9-25.

De partij op het naastgelegener veld was nog bezig en heel spannend zo aan het joelende publiek te horen. Fijn om dan weer even in alle rust in de kleedkamer te vertoeven! Daarna nog een muzikale nazit in de kantine met een drankje, bittergarnituur en gezellige dansmuziek om de winst te vieren. En tot slot: op naar rustig Vinkeveen.

Bron: Ing