Finaledag voor de miniteams van Atalante
16 april 2023

De aftrap op zaterdag 15 april was een onderlinge strijd tussen de jongste Atalante teams, de Ministars (Elize, Jill, Mila en Nina) en de Skittles (Aeneas, Evelien, Robin, Suze). Zij komen, als een van de jongste teams, uit in de D-poule van niveau 4. De onderlinge wedstrijd was supermooi om te zien. Mooie passes, vangballen en slim gespeelde ballen over het net. De teams waren aan elkaar gewaagd en hebben de punten ook netjes verdeeld. Beide jonge teams moesten het opnemen tegen SAS uit Uithoorn. De Atalante teams hebben zich super geweerd, maar dit team was letterlijk en figuurlijk een maatje te groot.
Daarna moesten de Ministars het opnemen tegen een gelijkwaardig team uit Hoofddorp. De Ministars zaten er lekker in en wisten deze wedstrijd geconcentreerd te winnen. De Skittles hadden een iets pittigere tegenstander in de iets oudere spelers uit Aalsmeer. Zij wisten hier heel mooi nog een set te winnen. De Ministars zijn 3e geworden en Skittles 4e; een super knappe prestatie op niveau 4 voor deze nog hele jonge spelers!!

In de andere hoek waren de Vinketoppers (Eleana, Hannah, Maud, Noa, Roos) ook begonnen aan hun finale dag. Dit team is tijdens de winterstop omhoog gezet naar niveau 6 en zijn daarna door de promotieregeling steeds een poule omhoog gegaan. De finale dag beloofde dan ook pittig te worden voor hen en dat bleek ook zo te zijn. Zij moesten tegen 3 Haarlemse formaties. Twee teams met alleen jongens die met harde bovenhandse services de Vinketoppers meiden bestookten. Na in het begin even overbluft te zijn herpakten zij zich. De eerste wedstrijd ging ruim verloren, maar de tweede wedstrijd stonden zij al beter hun mannetje/vrouwtje en kwam er meer spel. Ook zo nu en dan weer een smash en bovenhandse serve. Geen winst, maar al beter gespeeld. De laatste partij ging iets meer gelijk op, maar i.v.m. tekorten was dit meidenteam ook aangevuld met jongens die menig punt scoorden en daardoor moest Atalante toezien dat ook deze laatste partij naar Haarlem ging.
Een vierde plaats, maar door het seizoen heen wel het team die het heel goed heeft gedaan zodat zij nu al in de hoogste minivolleybal poules meedraaien.

Dit team heeft ook nog ingevallen voor het Mixedteam op hetzelfde niveau, waarvoor i.v.m. afwezigen geen heel team op de been gebracht kon worden. In dit bedrijf konden zij het nog een keer overdoen zonder al die harde services. En dat was wel fijn. Er was wel iets van vermoeidheid te zien. Maar dat verdween als sneeuw voor de zon in de laatste wedstrijd, helemaal door een bittergarnituur op de winst te zetten. Zij sloten de finale dag af met mooie reddingen, bovenhandse services en wat smashes, wat eindigde in een riante winstpartij, waarmee zij gedeeld 2e/3e zijn geworden.

Atalalante Tiktok (Asya, Isabella, Liv, Lynn, Lotte, Rikki) en Power (David, Jason, Thijs, Tobias) waren het slotstuk van deze minidag. En dit was ook een mooie afsluiter. Zij zijn beiden onlangs overgezet naar niveau 6 en kwamen beiden uit in een grotere poule met allemaal teams die ook nog niet zo heel lang niveau 6 speelden. Bij Tiktok waren alle tegenstanders nagenoeg gelijkwaardig. Er werd menig punt gescoord met de service, maar ook een aantal hele mooie ballen in 3-en eroverheen. In de eerste twee wedstrijden werden de punten netjes verdeeld. Dat leek in de laatste wedstrijd ook zo te gaan, maar na ruim voor gestaan te hebben ging de laatste set in de zoemer toch nog naar Aalsmeer. Zij zijn uiteindelijk 4e geworden in deze grote poule.

Het jongensteam Atalante Power ging vol goede moed naar de laatste officiële 'minidag' in Oudekerk. Het hele seizoen is gewerkt aan het niveau en sinds de mannen niveau 6 spelen, gaat het spelletje ze zichtbaar beter af. Helaas konden Quinten en Kobus niet aanwezig zijn, maar dat maakte de strijdlust er niet minder om.
De eerste wedstrijd vond pas om kwart over vier plaats, maar dat weerhield de mannen er niet van om vol enthousiasme te beginnen.
Tobias, David, Thijs en Jason lieten zich van hun goede kant zien en wonnen de eerste wedstrijd met mooie combinaties en servicepunten.
De tweede wedstrijd werd ook goed gewonnen waarbij de onnavolgbaar snelle Thijs mooie ballen over het net speelde.
De pass lag wisselend mooi, maar de acties waren zeker doeltreffend.
De derde wedstrijd begon met een achterstand, maar toen de jongens weer goed bij de les waren, waren ze niet te stoppen. Strakke serviceballen en slimme acties bij het net maakten dat de jongens van Atalante Power de drie wedstrijden van de dag wonnen en daarmee de felbegeerde eerste prijs in de wacht sleepten! Met grote trots werd de beker in ontvangst genomen. En terecht mannen, heel goed gedaan!

Een mooie afsluitende minidag. Maar er is nog een kers op de taart. Op 13 mei a.s. is er een extra minidag en dan zelfs 'thuis' in Vinkeveen! Niet meer om de prijzen, maar omdat het leuk is om nog een extra toernooidag te spelen!

Bron: Inge/Marjan