Vinkeveense plassen 2

D2 van de regen in de drup?
08 oktober 2006

D2 is wederom een team van 7 meiden. Nog een geluk dat Natalie Jansen door vragen en lobbyen van zowel D1 als D2 besloot bij D2 te komen spelen. Nou en daar hebben we een hele goeie aan! En Nat heeft het prima naar de zin. Voor de rest zijn daar buitenaanvallers Annemarieke Wijnands en Inge Bakker, middenblokkeerders Joke Ruizendaal en Loeps Kuijper, en spelverdelers Jet Feddema en Annemarie Bakker.

De eerste wedstrijd verloren we met 1-3 van VCH. Het was dan ook nog wel een beetje wennen. Onze Loeps was er niet, ja uiteten met de collega’s is ook leuk natuurlijk en Marjan Blenk speelde de hele wedstrijd in haar plaats op het midden. De eerste set wel gewonnen, maar daarna bleef het een beetje rommelig met veel persoonlijke foutjes of onduidelijkheden. Er zat geen sfeer en schwung in de wedstrijd. Eigenlijk net als in de hal, door afzeggingen en verplaatste wedstrijden waren we het enige team dat aan het spelen was…

Vrijdag de 6de speelden we alweer thuis tegen Xenon D1. In tegenstelling tot de week ervoor was het supergezellig in de sporthal. Om een uur of 8 waren alle drie de velden bezet met gele spelers, een mooie kijk! De eerste set op ons veld 3 was nog maar net begonnen of ze moest alweer gestaakt worden. Buiten regende het keiharde pijpenstelen en het dak van de Boei bleek daar niet tegen bestand. Op de plek waar onze spelverdeler Jet stond, bij het net, kletste steeds een dikke druppel naar beneden. Het was te gevaarlijk om verder te spelen. Na 10 minuten overleggen, soebatten en analyseren werd de tijd tussen de druppels langzaamaan minder. Scheids Jan R had een emmertje en dweiltje op de kop getikt en besloten werd verder te spelen. Een van de D2 spelers had de dweil mee in de broek (en geen gekke ideeën, zie foto hieronder) om regelmatig nog de druppels weg te vegen. Dat was goed te doen. (Maar een nieuwe uitdaging voor de Boei staat natuurlijk om ook een chique dak te maken naast de hippe kantine die we nu hebben). Hebben we het eigenlijk in het boek geschreven??

Het spelen ging als vanouds erg leuk en soms weer rommelig. De dames van Xenon hadden vooral moeite met onze sterke service en harde aanvallen. Het zag er goed uit, ook vanaf de tribune volgens kenners Ploon Berkelaar en Nico P. In de derde set kwam Annemarie voor Inge in het veld en de tegenstander bleek na de eerste 2 verloren sets het hoofd iets te laten hangen, snel kwamen we op een mooie voorsprong. In de vierde set kwam Inge weer terug voor Joke op het midden. Met zeven meiden moet je een beetje flexibel zijn met de verschillende posities, en het ging dan ook (door) als een trein. Na de lekkere 4-0 werd een klimrekteamfoto gemaakt. Geïnspireerd door het leuke teamfoto idee van D1 wilden we natuurlijk ook iets anders. Misschien niet zo professioneel, maar wel ludiek toch?

Volgende week spelen we uit in Haarlem. Starring special guest Ca3..

Bron: Mie