Minidag 24-9-22

D1 wint slijtageslag
30 september 2007

Vinkeveen – Dames 1 van V.V. Atalante speelde afgelopen vrijdag haar eerste wedstrijd van het seizoen 2007/2008. De dames van sponsoren Krijn Verbruggen en Haaxman Lichtreclame hadden het zwaar tegen het Amsterdamse U.S. en met het ontbreken van drie speelsters werd het een ware slijtageslag. Toch wisten de dames een knappe overwinning te behalen en dat met een zeer gewijzigde opstelling.

Door het ontbreken van Carin van Tellingen (vakantie) en Inge Versteeg (huwelijksreis) en door een blessure bij spelverdeelster Nancy Schockman was er al getraind in een andere opstelling. Doordat ook Lotte Schreurs moest afhaken met een blessure was het helemaal passen en meten voor nieuwbakken trainer/coach Sjaak Immerzeel.
Afgelopen seizoen wisten de meiden met gemak kampioen te worden, maar in deze eerste wedstrijd werd gelijk duidelijk dat het dit seizoen zwaar gaat worden. Met maar liefst drie nieuwe speelsters in de basis was er weinig vergelijking met vorig seizoen mogelijk. De “oude” speelsters stonden op een na ook nog eens op een andere positie en daardoor was het met name in het begin van de wedstrijd veel zoeken naar elkaar. Geen punt was vanzelfsprekend, maar de meiden knokten voor wat ze waard waren. Ook het Amsterdamse U.S. was nog een beetje zoekende, waardoor de eerste set compleet gelijk opging. Pas op het laatst konden de Vinkeveense meiden een gaatje slaan en wonnen de set met nipte cijfers.

De tweede set werd er gelijk aangekeken tegen een achterstandje. Vooral de snelle middenaanval van Amsterdamse zijde werd niet goed verwerkt door Atalante. Ook kwamen de dames zelf bijna niet tot scoren, waardoor de rally’s heel lang werden. Bijna waren er zuurstofflessen nodig om de meiden op de been te houden, maar de wilskracht van hen was bewonderenswaardig. Met een ontketende Mirjam van der Strate aan het net en alleskunner Irma Schouten op de driemeter aanval werd U.S. ook deze set verslagen.

De derde set kregen we opdracht van Sjaak Immerzeel niet te makkelijk te denken. Dit was een beetje overbodige informatie, want de meiden hadden stuk voor stuk door dat het simpel verkregen voorsprong was. Aan de rug, benen en schouders werd nu al gevoeld dat de wedstrijd behoorlijk heftig was. Door een goede service van spelverdeelster Laura Kuijl kregen de lichamen even de nodige rust, want de bal kwam niet terug van Amsterdamse zijde. Zo werd er gestart met een lichte voorsprong. Helaas van korte duur, want U.S. beschikte ook over een prima service. Nog steeds waren er problemen met het direct scoren van de bal. Gelukkig was Vinkeveen oppermachtig in het achtveld. Onder leiding van de uitstekend spelende libero Marlieke Moen lieten Janine Könemann en Nancy Schockman ook zien wel wat te kunnen achter in. Menig bal werd op miraculeuze wijze van de grond gehouden en dit werkte door op de speelsters aan het net. Suzan Heijne liet zien het prima te kunnen op het midden en scoorde een hoop punten. Dit alles was voldoende om ook de derde set en daarmee de wedstrijd te winnen.

De vierde set was de koek op en de pijp leeg. De dames deden nog een poging om de snel opgebouwde achterstand goed te maken, maar het ging niet meer. Er werden meer en meer foutjes gemaakt en de fut was op om nog een keer keihard te knallen. Helaas ging de laatste set dan ook verloren. Het team hoeft echter niet te treuren, want met zulke wijzigingen de wedstrijd winnen was een prestatie op zich.

Komende week spelen de dames een uitwedstrijd. Op zaterdag zal er om 16:00 uur gespeeld worden tegen Forza D1 uit Hoogland. Inge Versteeg zal dan weer terug zijn, maar of Lotte Schreurs weer kan spelen is nog niet bekend. Het zal in ieder geval weer een zware dobber worden, want Forza is afgelopen seizoen gedegradeerd uit de regiodivisie.
Voor meer informatie over het team, de club of onze sponsoren verwijs ik u graag door naar onze website: www.vv-atalante.nl

Bron: Nens