Minidag 24-9-22

Allides H4 wederom slachtoffer H2
30 september 2007

Na het goed gelopen seizoen 2006/2007 won het 2e heren team van Atalante zijn eerste wedstrijd in de 2e klasse. De tegenstander van de seizoensopening bleek de tegenstander van de gewonnen PD wedstrijd Allides H4 te zijn. Als ‘lucky loser’ toegevoegd aan de 2e klasse werden beide teams direct aan elkaar gekoppeld.

In de thuishal de Boei in Vinkeveen speelde het door A-side websites gesponsorde team in licht veranderde samenstelling de rentree in de 2e klasse. Oudgedienden Ton Plomp en Rick van der Linden die de degradatie mee hadden gemaakt konden terugkijken op een geslaagde rentree. Verzwakt door het uitvallen van Mark Kentrop (rugblessure) en versterkt door Reijn Kroon (overgekomen van Veenland) was het onbekend waar het team na de zomerstop stond.

Direct werd fel op de punten gejaagd door middenaanvaller Bas van der Lubbe en buitenaanvaller Bas Bouwknegt. De tegenstander keek snel tegen een dubbele achterstand aan, bij de stand 12-8 verdraaide de hoofdaanvaller zijn knie.

Ondanks dit wegvallen bleek het Haarlemse team aan het Atalante team gewaagd. Er ontspon zich een sportieve tweestrijd waarbij vooral in de 4e set de teams weinig voor elkaar onderdeden. Opgelucht haalden de heren toch de volle 5 punten binnen door een 4-0 overwinning.

Bron: Ton Plomp