Selectietraining - verslag van Jessica
01 oktober 2007

Zondag 30 september, het begon met een zenuwachtige bui tenminste bij mij. De hele morgen wachtend op het moment waarop het ging beginnen. Toen we eindelijk in de auto zaten moesten we Rosanne en June even ophalen, toen dat gebeurd was konden we rechtstreeks naar Zaandam.

We vonden het een ingewikkelde zaal met al die gangen. Toen we de kleedkamers hadden gevonden moesten we even omkleden en dan naar de zaal. Eerst moesten we zeggen of we in 1996 of in 1995 geboren waren. Toen we dat hadden gedaan konden we beginnen. We begonnen met de bal naast je stuiteren op een gegeven moment moest je gaan staan en dan weer op je knieën en zo ging het steeds weer door. Toen moesten de bal opgooien en dan achter je rug weer vangen in je kommetje. Dat lukte best wel goed. Toen moesten we door ons poortje de bal omhoog gooien en toen weer proberen te pakken. we moesten serveren en de ander moest proberen in het vierkantje op  de grond te passen.

Toen moesten er twee kinderen klaar gaan staan allebei in een vierkant de gene in het grote vierkant moest de bal passen de ander in het kleine vierkantje moest de bal vangen zonder uit het vierkantje te komen , als de bal goed gevangen werd had je een punt. Toen moesten we de bal over ons hoofd heen gooien achteruit lopen en de bal over de bruine lijn weer vangen. Daarna gooide Erik de bal aan, je moest hem bovenhands spelen en in een vak weer op vangen. Toen moesten we smashen. En daarna gingen we ‘King of the Court’ spelen. Je mocht niet bij kinderen zitten van de zelfde vereniging.

Daarna kwam de uitslag………. 4 van de 16 waren niet geselecteerd. Degene die doorgingen waren allemaal hartstikke blij, en ik natuurlijk ook met Rosanne en June !!! Op de terugweg waren we aan het spelen met de mobiel van June. Het was weer allemaal achter de rug.

Groetjes Jessica Schuurmans

Bron: Jessica Schuurmans