Vinkeveense plassen 2

JB1 overclasst Martinus met sterke techniek en mooi mazzeltje!
11 oktober 2006

Heey allemaal!

Zaterdagochtend 7 oktober hebben we onze tweede wedstrijd gespeeld, en wat voor een!? We moesten tegen Martinus JB1 in de Bankras om half 12 ’s ochtends. Geen goed idee voor ons. Laat ons maar spelen op vrijdagavond, want dan hebben we in elk geval de garantie dat we wakker zijn, toch Kevin..?!?

Maar goed, al met al viel het allemaal wel mee en na een warrig begin begonnen we dan toch maar met volleyballen. Dat lukte nog aardig ook, ondanks een strenge scheids. Die lette op het dragen van de bal en in het net hangen. Maar ook voetfout bij serveren, dus redelijk opletten voor hem en voor ons. Gelukkig viel dit in het begin vaker bij ons in het voordeel dan bij de tegenpartij, dus was de eerste set voor ons, met 23-25 (dacht ik..?!?)

Tweede set begonnen we dus met frisse moed en iets wakkere gezichten. Er werd redelijk goed aangevallen, en al was de eerste pass constant wat rommelig, we konden toch telkens een puntje meepakken. Al was er aan de andere kant wel een dom foutje..
De coach van de tegenpartij vraagt aan de scheids: ’heb ik nog een time-out?’. De scheids reageert daar op en zegt: ‘ja’. Waarop de coach roept: ‘Jongens, time-out’. Maar de scheidsrechter had al gefloten, dus Mark serveert de bal en de tegenpartij stond er bij en keek er naar! Puntje voor ons dus en daarna ook meteen de set!! (23-25)

Dan de laatste set nog, dat werd toch nog een lastige set. Tot we bij de 20-15 waren ging het allemaal prima, maar toen vroeg de tegenpartij wederom een time-out aan. Dit keer ging het wel goed, tot wij weer in het veld stonden. Het werd een beetje rommelig allemaal, niemand kon meer iets van elkaar hebben en dan was er ook nog die jongen die zo snoeihard serveerde. Het werd dus helemaal niks meer met ons. Ook ik maakte een aantal keer de fout door de bal fout te passen. Of als die dan goed werd gepasst, werd er niks mee gedaan omdat niemand op stond te letten. Ik ben blij dat ik geen coach ben van dit zooitje ongeregeld. (25-20)

Maar goed, zoals Nance het zei via msn: ’een schoonheidsfoutje’. En daar ben ik het helemaal mee eens, want ach we hebben toch gewonnen. Volgens onze coach Nico was het zelfs 1 van onze betere wedstrijden, dus tsja, wie hoor je zeuren?
Mij niet hoor, alleen Martinus: ‘dat jullie het even weten, wij winnen wel met 3-0 de volgende keer, dat het alvast duidelijk is’.

Nou ja laten we het maar even afwachten. Volgende keer laat ik het jullie allemaal weer weten, in het volgende stukje.

Groetjes,

Kim