Vinkeveense plassen 2

Nipte overwinning D2
08 oktober 2007

Hier dan eindelijk verhaal van de tweede wedstrijd van D2, thuis in de Boei. Zeker weer spannend te noemen. Jet deed de spelverdeling en sjeesde met een rode Boei achter allerhande niet al te precieze passes aan. Vooral de (harde) service pass kan beter.. maar de eerste set eindigde mede dankzij een sterke service beurt van Loeps met een mooie 25-19. Niet al te teveel verschil en als gezegd met name te danken aan het mooie rijtje van Loeps. Zo Loeps, sta je al 3 keer in dit verslagje! Loeps, Loeps, Loeps.. en nu 6x.. :)

De hele wedstrijd was er een van vlagen. Soms was het wind mee voor de geelgroenen, maar sja, Huizen is het enige andere team in de competitie dat ook geelgroen draagt... dus soms hadden zij flink de wind mee. De tweede set eindigde in hun voordeel (22-25). Dan de derde set. Mouwen nog meer opgestroopt, vuistjes gebald, een fanatieke blik en daar ging een nieuw zestal het veld in. Over en weer, spannend tot het eind, en gelukkig net aan gepakt door de Oudenallen equipe met 26-24. Setje vier. Aan het eind was het spannend en trachten de meiden een vijfsetter te voorkomen maar helaas, weer voor de meiden uit Huizen (22-25).

Dan de laatste beslissende (korte!) set. De opstelling van set 4 bleef staan. Zeer gedreven en geconcentreerd speelden de dames hun spel. Op 8-6 in het voordeel van Huizen werd van veld gewisseld. Dichtbij de 15 dachten ze dat het bijna geklaard was. Maar enthousiasme was wederom de 7de speler aan Atalante kant en puntje voor puntje werd op het telbord omgeklapt. Inmiddels was H2 klaar met hun wedstrijd en kwam er nog meer support. Het was adembenemend en bloedstollend. Uiteindelijk zetten de Vinkeveense kanjers de 15-13 setwinst en 3-2 op de kaart. Leuk! Mannen van 2, ook bedankt!

Op de speelse foto (we blijven jong!) links achteraan Jet Feddema, met nr 26 Natalie Jansen, Petra de Bruin en Inge Bakker. Met de voetjes omhoog Annemarie Bakker, daarvoor Joke Ruizendaal, gekke Loeps Kuijper, Marjan Blenk en Tineke van Oudenallen.

Bron: mie