Minidag 24-9-22

Scholentoernooi 2014

Tegenstander met opstelling hat sie flatsie
15 oktober 2007

Wij JB1 moesten naar IJmuiden om daar een wedstrijd te spelen tegen Smaching Velsen. We reisden met 7 man naar ijmuiden want er konden er een paar niet. We moesten zelfs nog voor de wedstrijddag 2 meiden shoppen bij het A team. Gelukkig zeiden Tanja en Mariska ja.

We begonnen erg goed door de sublieme service van Tanja. Gelijk een 6-0 voorsprong. Maar de mensen van Smaching Velsen raakten er niet zo van onder de indruk. Dus deed een jongen van hun hetzelfde waardoor het op een gegeven moment 14-12 stond. Zij kregen meer zelfvertrouwen en wij zakten een beetje in. Ze kwamen zelfs nog met 20-17 voor. De coaches dachten toen, we moeten maar eens ingrijpen met een time-out. Door die time-out kregen we meer rust in het spel en werd het uiteindelijk 25-22.

In de 2de set kwamen we met 9-1 achter, want we waren (denk ik) de overwinning aan het vieren. De eerste time-out was dus al een feit. Door goed overleg kwamen we elke servicebeurt weer 1 of 2 punten dichter bij de tegenstander. Rond de 18-18 haalden we ze in en gingen er op en der over. Toch nam de tegenstander na de time-out van hun coach de moed weer in handen en kwamen weer iets terug. De eindstand van de tweede set was 25-23 voor ons.

De derde set was bij de tegenstander de moed in de schoenen gezakt. Toch wonnen we niet zo gemakkelijk. De servicebeurten gingen in die set wel wat beter. We hielden de tegenstander wel constant op 7 punten verschil. U raad het al het werd 25-18. Dus een winst van 3-0 en dan ga je toch lekker het weekend in.

JB1 wil de meiden Tanja en Mariska hartstikke bedanken voor hun steun bij deze wedstrijd.

De maandag erna speelden we ook, die verloren kansloos met 3-0 van Oradi JB1.

Groetjes Regi

Bron: Regi Pothuizen