Minidag 24-9-22

Vinkeveense plassen 2

D1 pakt 4 punten in 3de wedstrijd in Almere
18 oktober 2007

Dames 1 speelde op zaterdag 13 oktober in het nieuwe topsportcentrum in Almere tegen Omniworld. Een jong team dat individueel erg sterk leek tijdens het inspelen. Sjaak had dan ook aan het begin van de wedstrijd gezegd dat we het team onder druk moesten zetten zodat ze niet in hun spel zouden komen.

De eerste set werd dan ook begonnen met veel enthousiasme waar Omniworld klaarblijkelijk veel moeite mee had. De jonge meiden van Omniworld maakten erg veel fouten bij het net, waardoor de dames van Atalante al snel een voorsprong hadden opgebouwd. Ook mede dankzij het goede spel van de libero Marlieke Moen konden we de eerste set dus gemakkelijk naar ons toetrekken met 25-12.

Na de overtuiging in de eerste set werd er in de 2de set met dezelfde opstelling begonnen met Nancy Schockman en Lotte Schreurs op de aanmoedigingsbank. En die aanmoedigingen kwamen erg goed van pas om Omniworld uit hun spel te halen. Toch maakte Omniworld minder foutjes aan het net waardoor we op gelijke hoogte bleven. Aan het einde van de 2de set stond het dan ook op een gegeven moment 19-20 voor Omniworld. Nu moest het gebeuren zei Sjaak, die paar punten achter elkaar scooren waar we het vorige week hadden laten liggen en toen met 4-0 hadden verloren. En tot Sjaaks grote genoegen werden er een paar goede combinaties uitgespeeld waardoor Irma Schouten en Inge Versteeg genoeg punten scoorden om uiteindelijk de 2de set ook te winnen met 25-23.

De 3de set bleek eigenlijk een copie van de 2de set. Omniworld was nu aardig aan het volleyballen waardoor  de punten steeds langer duurde. Atalante moest dan ook echt aan de bak en hard werken om de punten binnen te halen. Weer stond het in de eindfase gelijk en moesten we opnieuw die laatste punten veel druk uit oefenen om de set te pakken. Hiervoor werd nu Nancy Schockman in de verdediging gebracht voor Carin van Tellingen om de laaste punten overtuigend binnen te halen. Overtuigend ging het toch niet maar de set werd wel gewonnen door goede passen met 25-23.

Nu de overwinning een feit was, wilde we het maximale eruit halen wat er in zat, die 5 punten. In de 4de set werd ook Lotte Schreurs ingezet. Weer ging Atalante gelijk op met Omniworld, en waren de punten niet gemakkelijk te behalen. Toch werd er goed verdedigd mede door de libero Marlieke Moen die als “men of the match” werd genoemd door Sjaak. De dames van Atalante streden voor die 5 punten, en werd Nancy Schockman weer ingezet in de eindfase, nu voor Janine Könemann. Jammer genoeg mocht het niet baten en werd de laatste set nipt verloren met 24-26.

Volgende wedstrijd is op vrijdag 26 oktober waar Atalante gaat strijden tegen  U.v.O dames 1, die overigens net onder ons staat.

Bron: Laura Kuijl