Scholentoernooi 2014

MA1 speelt spannende wedstrijd...
11 november 2007

Met een kleine bezetting van 6 spelende personen moesten we vrijdag 9 november onze 2de thuiswedstrijd spelen tegen Alllides MA2. Dit keer begonnen we niet zoals anders om 19.00 uur, maar om 20.00, al liep het wel wat uit doordat JC2 nog aan het spelen was. Ze speelden een leuke wedstrijd, naja.... we hebben alleen de laatste set gezien, en die was erg leuk.

Onze eigen wedstrijd: eerst warmlopen, wat we de wedstrijd ervoor niet hadden gedaan, omdat we te laat waren door de file, in de Beyeneshal in Haarlem. Tanja mocht en kon deze wedstrijd niet meedoen, omdat ze vorige keer door haar enkel was gegaan.

De wedstrijd begon: Denise en Xuee als spelverdeelsters, Suzanne en Mathilde waren middenaanvalsters, Mariska en Kellie buitenaanvalsters, Tanja als langs de kant zittende en ons aanmoedigde samen met Nienke (zusje van Kellie), Inge en Annemerie, en onze coach, de vader van Tanja.

Dan nu na dit verhaal het verslag van de wedstrijd!
De eerste set werd eigenlijk best lekker gespeeld. Xuee had mooie set-ups, die netjes afgemaakt konden worden. Maar toch kon je zien dat we nog even moesten inkomen. Mathilde maakte aan het einde van de set nog een paar mooie passes, en onder andere daardoor wonnen we de eerste set net aan. De eerste punt hadden we dus binnen.

Op naar de tweede set, Mariska begon met serveren. De bal kwam bij de tegenstanders op de grond en ze sloeg dus een ace. Ze kon dus nog een paar keer door serveren. Voordat de tegenstanders kon gaan serveren stond het 7-1. We hadden dus al een kleien voorsprong, maar toen het einde van de set naderde kwamen de tegenstanders terug. Tijd dus voor een time-out. Het ging gelijk beter, Denise gaf een paar mooie set-ups die afgemaakt konden worden door ze in de open plekken in het veld van de tegenstander te smashen.  De tweede set wonnen we ook. Het stond nu 2-0, en dus hadden we in ieder geval al gewonnen.

Maar die derde set moesten we ook gewoon pakken, in het begin dachten we daar dus eigenlijk iets te makkelijk over, en werden de passes alle kanten op geslagen, behalve de goede. Na een time-out pakten we de draad weer op. We gingen ervoor! De ballen werden weer netjes gepast naar de spelverdeelster en Xuee kon zo de ballen netjes opzetten naar Suzanne, die de ballen echt super goed links achter in het veld van de tegenstander neerlegde. Toen we voor stonden met 23-17 lieten we de ballen weer gaan. Het begon spannend te worden, dat zagen we zelf ook wel, en dus lieten we de tegenstander de fouten maken, en wonnen we de wedstrijd met 3-0.

Deze wedstrijd, de 1ste wedstrijd die we met 3-0 gewonnen hebben, is leuk om op terug te kijken. Alle ballen netjes in drieën proberen te spelen, en de set-ups die steeds beter gaan werden netjes afgemaakt door de midden- en/of buiten- aanvalsters. Annemarie, Inge, en de rest van de toeschouwers, bedankt voor het kijken.

-XXX- van de meiden van MA1:
Kellie, Tanja, Mariska, Suzanne, Mathilde, Denise & Xuee

Bron: Mariska