D1 verliest in eigen huis
11 november 2007

Vinkeveen- Vrijdag 9 november moesten de dames gesponsord door Krijn Verbruggen Schoeiing- Grond en Baggerwerken en Haaxman Lichtreclame aantreden in de eigen Boei tegen Gemini uit Hilversum.
Deze dames staan net als de Atalante dames in de middenmoot van de competitie.

Door afwezigheid van coach Sjaak werden de meiden deze wedstrijd gecoacht door oud-speelster Marleen Sondermeijer en zij werd weer bijgestaan door oud-coach Johan van Westendorp. Irma Schouten was deze wedstrijd afwezig, waardoor er weer wat geschoven moest worden met de opstelling.

De eerste set werd vol goede moed begonnen en er werd gevochten voor elke bal. Gemini begon echter ook meteen lekker en wist in de eerste set met een goede serve een aantal punten op rij te pakken. Goed verdedigend werk van Lotte Schreurs en libero Marlieke Moen hield de stand nog een beetje gelijk. Na een goede servicebeurt van Mirjam van der Strate kwamen de meiden terug tot een stand van 23-23. Helaas was Gemini net wat sterker en won de set met 25-23.

De tweede set werd goed begonnen door Atalante. Er vielen rake klappen aan het net door middenaanvalsters Inge Versteeg en Suzan Heijne waardoor de beide teams weer aardig aan elkaar gewaagd waren. Halverwege de tweede set blokte Nancy Schockman een bal aan het net waarna zij terecht kwam op de voet van haar tegenstander. Ze kon niet meer lopen van de pijn en werd door haar medespeelsters het veld uitgedragen. Dit was wel even een tegenvaller voor het team en iedereen was een beetje van slag, maar er moest weer verder gespeeld worden. Laura Kuijl werd in het veld gebracht en het spel werd hervat.

Helaas was het spel van de Vinkeveense dames te rommelig waardoor zij niet lekker in de wedstrijd kwamen en werd de set verloren met 25-17.

Na deze tweede tegenvaller vonden de dames dat het tijd werd om zich bij elkaar te rapen en te gaan vechten voor de derde en vierde set. Er werd van alles geprobeerd om de dames van Gemini uit het spel te halen en punten te scoren. Met een paar mooie 3 meter aanvallen van Janine Könemann en goede aanvallen aan het net van Carin van Tellingen haalden de Atalante dames alles uit de kast om punten te pakken maar Gemini was en bleef sterker en scoorde punt na punt. Ook de derde set werd hierdoor verloren door Atalante.

Coach Marleen probeerde voor de laatste set de meiden nog op te peppen om er nog even vol voor te gaan om toch nog een puntje te pakken in deze wedstrijd.

En de wil was er ook wel maar het spel bleef rommelig en de dames keken al snel weer tegen een achterstand aan. Even was er nog een opleving halverwege de laatste set en Atalante scoorde nog een paar mooie punten. Maar helaas was dit te weinig om de set nog te kunnen winnen. Gemini liep heel snel uit en won ook de laatste set met 25-13.

Zaterdag 17 november spelen de Atalante dames om 13:00 uur in Haarlem tegen Spaarnestad 2. De eerstvolgende thuiswedstrijd staat gepland op 23 november om 19:30 uur.

Bron: Ca3