Oudenallen D2 weer terug op de goede weg
13 januari 2008

Vrijdag 12-01 speelde de Oudenallen equipe (9) in de Boei tegen Oberon (8) uit Weesp. Oberon is de vroegere club van oud teamgenoot Gea, die tot 2000 jaren bij ons speelde. Goh wat worden we oud.. Verder is Oberon ook de club van onze trainer Sjaak. Halverwege de wedstrijd vroeg ene Mia even de groeten te doen aan Sjaak (bij deze nog een keer dus). Wat opviel was dat ze 3 hele lange dames in het team hadden. Net als onze Gea. Achteraf bleken de Weespse dames ook door Gea te zijn ingelicht. Vooral voor Loeps moesten ze oppassen…

De wedstrijd startte geconcentreerd. We hadden afgelopen wedstrijd vreselijk matig gespeeld en we hebben er een goed gesprek over gehad. Sinds december trainen we iedere eerste dinsdag van de maand met D1 en de training ging al lekker. Het is heerlijk om je aan de snelle meiden van 1 op te trekken, te motiveren, en lekker in het tempo mee te gaan. Dat is al flinke stap op weg naar lekker fanatiek volleyballen. (Ladies van 1 bedankt!)

Het serveren ging stukken beter, maar weinig punten gingen op deze manier verloren. De pass was netjes, eigenlijk was het vrij gecontroleerd. Maar het was wel erg voorzichtig. Nog geen lekkere knallen in de aanval. De lange dames van de tegenploeg peerden wel een aantal lekkere smashes direct op de vloer. En onze aanvallen die in het blok geslagen werden kwamen verrassend hard terug. Toch makkelijk als je zo lang bent… 20-25.

De tweede set werd iets slordiger. De serveerfoutjes slopen er weer in. Wel kregen we iets meer vat op hun verdediging achterin. Want dat heb je vaak met langere meiden, achterin gaat het minder snel. Natalie scoorde een paar mooie ballen, als die los is.. super!! Maar de aanvallen van de lange dames werden ook beter, mooi afgewisseld met tikjes op ons midden 18-25.

In set 3 kwamen Inge en Jet in het spel. Dat gaf nieuwe frisheid. Door het midden werden vaker punten gescoord ondanks het lange middenblok. Ook verdedigend werd er goed aan de Vinkeveense kant gereageerd. Het spel van de Weespenaren was goed onder controle. En het werd 25-22, een gevoelige tegenslag voor de Oberonessen.

De 4de set was een spannende. De gastploeg liep vaak een paar puntjes voor, maar werd snel weer bijgehaald door de gele leeuwen. Vooral met sommige sterke service beurten hadden de dames moeite. Tegen het einde van de set was het Oberon dat voor stond maar door een mooie servicereeks van Loeps kwamen we weer dichtbij. Joke scoorde mooie tikjes over/naast het blok. Een paar punten stonden de dames van Weesp op 24 maar we kwamen weer gelijk. Uiteindelijk verloren we met 25-27. Erg jammer, maar iedereen had weer het gevoel terug van een lekkere wedstrijd!

Vrijdag spelen we uit tegen de nummer 6 in Huizen.

Bron: mie