Scholentoernooi 2014

Vier punten in de pocket voor H1
13 januari 2008

De Muldermannen hebben de eerste helft van het seizoen moeizaam afgesloten met een een-na-laatste plaats in de competitie. Om degradatie dreiging te voorkomen moeten de tweede helft van het seizoen punten gepakt worden. Voor de heren betekent dat uitkienen bij welke wedstrijden er kansen liggen, en dan voor die wedstrijden maximale versterking uit het tweede meenemen.

Aangezien de heren 1 selectie uit 5 man bestaat moet er altijd spelers van andere teams mee om überhaupt 6 spelers te hebben. Voor de eerste wedstrijd van 2008 kwamen Erik Verbruggen, Bas van der  Lubbe en Bas Bouwknecht de selectie aanvullen. Tegenstander Nederhorst bleek een geroutineerd team dat vooral qua verdediging uitblonk, iedereen stond altijd op de goede plek.

Atalante had dan ook de eerste set veel moeite om punten te scoren, maar liet ook vaak aanvalskansen liggen. Daardoor keek gastcoach Jet Feddema al snel tegen een 0-1 set achterstand aan. In de loop van de 2e set wisselde ze Bas Bouwknecht in om te proberen het tij keren. Atalante keek tegen een 21-24 achterstand aan maar begon aan een inhaalrace. De serve van Erik Verbruggen zette Nederhorst onder druk. De Vinkeveners leken ineens weer het licht te zien en pakten alsnog de 2e set met 26-24.

Vanaf dat moment ging het beter met Atalante. De ploeg had nog steeds moeite met de serve van enkele Nederhorst spelers maar wist zich daar sneller overheen te zetten. Middenaanvaller Bas van de Lubbe had zodanig geïmponeerd met zijn aanvallen in de eerste 2 sets dat hij het blok van Nederhorst tegenover zich kreeg. Hierdoor vielen er gaten in het Nederhorst blok op buiten waar Erik Verbruggen uitstekend van profiteerde. Bal na bal sloeg Verbruggen op de grond en wist zo het overwicht van Atalante te behouden.

De derde en vierde set lieten de Vinkeveners zich niet meer wegspelen. Met 25-17 en 25-20 werd het 3-1 en hebben de Vinkeveners weer 4 punten in de pocket.

Vrijdag 18 januari spelen de heren uit tegen de nummer 10, Gemini H3

Bron: Robert