D1 begint 2008 goed!
13 januari 2008

Op vrijdag 11 januari gingen de dames van Atalante 1 op weg naar Leusden om het daar op te nemen tegen de dames van Afas-LEOS 1. De eerste trainingen zaten er alweer op en met frisse moed waren de dames van Krijn Verbruggen en Haaxman Lichtreclame klaar voor een stevige pot volleybal.

De eerste set stonden spelverdeelster Laura Kuijl, libero Marlieke Moen, aanvalsters Irma Schouten, Inge Tanja, Suzan Heijne, Mirjam van der Strate en Lotte Schreurs klaar om te starten. Het plan om de wedstrijd goed en met veel teamspirit te beginnen, ging niet helemaal zoals gepland en Afas-LEOS bleef de dames steeds voor met een paar punten. Ondanks de time-out van trainer en coach Sjaak Immerzeel, kon Atalante het spel niet naar zich toe trekken. De eerste set werd verloren met 25-18.

De tweede set werd begonnen met dezelfde opstelling. Weer begon Atalante met een paar punten achterstand. De service was niet erg goed en er werd slordig gespeeld. Bij de stand van 15-15 werd Laura Kuijl gewisseld voor Janine Könemann en bij de stand van 18-15 werd Lotte Schreurs gewisseld voor Carin van Tellingen. Na een korte peptalk draaiden de dames warm en werd er op het midden gescoord door Inge Tanja en op buiten vielen Mirjam van der Strate en Irma Schouten ook lekker aan. In tegenstelling tot de eerste set, werd de tweede set toch nog gewonnen door Atalante, met een nipte voorsprong. De eindstand van deze set was 23-25.

In de derde set werden er een paar wijzigingen in de opstelling gemaakt. Spelverdeelster Laura Kuijl werd gewisseld voor Janine Könemann. En buitenaanvalster Lotte Schreurs werd gewisseld voor Carin van Tellingen. Met nieuwe moed van de gewonnen set begonnen de dames de derde set en het ging zichtbaar beter. Suzan Heijne had een paar goede aanvallen en Mirjam van der Strate maakte met haar moeilijke service ook de nodige punten. De dames van Afas-LEOS waren niet van plan zich zomaar over te geven maar ze vochten tevergeefs. Deze set werd ook door Atalante gewonnen met 23-25.

De vierde set werd begonnen met dezelfde opstelling als de derde. De set begon goed en Atalante kreeg al snel een voorsprong. Het spel liep steeds beter en op buiten stond Carin van Tellingen lekker aan te vallen. Er werd goed geblokkeerd en er werd beter op elkaar gereageerd. Bij de stand van 20-21 werd Laura Kuijl er ingewisseld voor Janine Könemann om haar service over te nemen. De service was goed, maar helaas pakte LEOS de side-out. Coach Immerzeel bracht Janine Könemann terug binnen de lijnen en Atalante pakte alle punten achter elkaar. De eindstand van deze set was hierdoor 21-25 en de wedstrijd ging met 1-3 naar Atalante.

Een grote opsteker voor de Krijn Verbruggen/Haaxman Lichtreclame equipe. De dames hebben door deze overwinning goede zaken gedaan. Ze staan nu op een vijfde plaats en heeft het gat met de degradatiezone vergroot.
Komende vrijdag spelen de dames om 19:30 uur in de eigen Boei. Ze moeten het dan opnemen tegen Forza uit Hoogland, dat op dit moment de tweede plaats bekleedt. De uitwedstrijd ging met een duidelijke 4-0 verloren, dus de dames zullen er alles aan doen om sportieve wraak te nemen.

Bron: Lotte