Oudenallen D2 komt geweldig terug na slechte start
19 januari 2008

Vrijdag 18 januari speelde Oudenallen dames 2 (nr 9) tegen Huizen (nr 7). De thuiswedstrijd hadden de dames met 3-2 gewonnen. De dames zijn bezig aan een come back, afgelopen week werd er wederom met de dames 1 selectie getraind om het snelle spel te hervinden.

De eerste set startten de dames van 2 geconcentreerd. Hier en daar moest het nog op gang komen en was het allemaal erg voorzichtig. Het serveerwerk van de tegenstanders was sterk. Ook het middengat in de Vinkeveense verdediging hadden de dames goed onthouden van de vorige keer. Het sterke serveergeweld overdonderde de groengele verdediging, menig rijtje werd gescoord. Veel ballen vlogen weg en als de bal wél goed bij verdeler Jet Feddema aan kwam was er niet genoeg lef en power om de aanval mooi af te maken. Kortom de set was voorbij voor we er erg in hadden, 13-25.

De tweede set gaf een zelfde beeld. Er werd van alles gedaan om vooral de sterke service goed te verwerken. De opstelling achterin werd regelmatig bijgedraaid, of rigoureuzer, de diagonaalspeler werd een aantal punten spelverdeler zodat ook op deze manier de opstelling achterin weer aangepast werd. Aan het net was weinig aanvalskracht en zo stond het Vinkeveense team ondanks wissels binnen no time met 10-25 weer op de achterlijn.

Nieuw bloed kwam in het veld in de personen van Joke Ruizendaal, Tineke van Oudenallen en Inge Bakker. Een derde set is altijd een kritische, voor beide teams. Het Vinkeveense serveerwerk werd sterker. Er kwamen punten op het telbord, de vuistjes werden gebald, er kwam wat positieve herrie in het team en lichtjes in de ogen. Het begon eindelijk te draaien! Daar waar het geluk het totaal liet af weten in het eerste deel, lukte acties nu net wél. Mooie smashes die net in waren in plaats van uit. Tactische slimme ballen achter in de hoeken of over het middenblok belandden nu wel binnen de lijnen op de Huizenvloer. Het was hard werken maar de trein was op gang gekomen. En als je van ver komt maak je het mooi samen. Loes Kuiper scoorde lekkere felle 3m ballen, Inge Bakker was als vanouds verdedigende heer en meester en scoorde aan het net met afwisselende harde en geplaatste aanvallen. Ook op de buitenkant kon spelverdeler Annemarie Bakker de bal goed kwijt bij Tineke van Oudenallen die lekker op dreef was. Natalie Jansen scoorde ook lekker, met name de tactische ballen achterin. Op het midden wist Joke Ruizendaal van alle set-ups de meeste wel te scoren. Kortom het was spetterend, dynamisch, afwisselend en fel. Het ideale volleybalspel dat resulteerde in 20-25 winst.

Huizen was duidelijk onder de indruk van het 100% andere team dan de eerste 2 sets. “Dat wordt een vijfsetter” zei iemand (een kenner) uit het thuispubliek. De Oudenallen equipe zat heerlijk in het vel en denderde in de 4de set door. Leuke rally’s en er was mooi serveerwerk van verschillende spelers, trainer Sjaak Immerzeel kan trots zijn op dit resultaat van de 2 laatste trainingen. Van een gespannen team met slome pap in de benen was niets te merken, iedereen was alert en actief: 18-25 winst.

Na de toss begon de 5de set. Het werd weer ietwat voorzichtig aan Atalante zijde en de thuisploeg had de sterke service hervonden. Met de kleine set tot de 15 is het zaak goed bij te blijven. Bij 8-6 voor Huizen was de veldwissel en inmiddels was er veel lokaal publiek om het veld komen staan, ook aan onze kant. De Vinkeveensen streden hard in de joelende verhitte zaal maar konden helaas niet voorkomen dat de ploeg uit Huizen de 15-12 op het scorebord zette.

De Oudenallenploeg kan terugkijken op alweer een stap vooruit naar lekker volleybalspel, de laatste 3 sets waren gewoon super.

Vrijdag 25 januari speelt het damesteam tegen de nummer 5 uit Soest in een full house in de Boei.

Bron: mi

Volg Atalante Vinkeveen