H2 pakt moelijke punten
23 januari 2008

Vrijdag 18 januari speelde het door A-side gesponsorde H2 tegen het gelijkstaande Nederhorst H2.

Verzwakt door de afwezigheid van drie dragende spelers en een blessure van spelverdeler Rick van der Linden werd een beroep gedaan op coach Erik Raket en Leroy Kuijper. De overige 4 spelers waren ook niet geheel pijnvrij maar konden toch meedoen. De coaching werd door de geblesseerde Van der linden op zich genomen met Mark Kentrop als tactisch brein.

Er werd sterk aan de verlate wedstrijd begonnen (aanvang opgeschoven met één uur) en al snel keken de heren tegen een mooie voorsprong aan. Hiermee werd het probleem van de voorbije weken voorkomen waar het team pas na een aantal (tegen)punten ging volleyballen. De eerste set werd gedecideerd binnengehaald met 25-13.

Gewaarschuwd tegen overmoed lieten de heren zich toch verrassen en stelde vooral aanvallend teleur, ondanks de goede pass werd voorin het probleem opgezocht en pakte de thuisploeg de set met 25-18. Na een flinke donderpreek stapten de heren het veld in maar liet ditmaal de pass het afweten. Met een ontluisterende 25-11 was de voorsprong van Nederhorst meer dan terecht.

Geprikkeld en fanatiek stegen de heren weer naar betrouwbaar niveau in de 4de set, met tactische ballen en mooie aanvallen werd de set overtuigend met 25-16 binnengehaald. De benodigde 5de set werd op dezelfde wijze aangepakt, maar de heren konden niet voorkomen dat de tegenstander uitliep naar 7-3, een aantal boze blikken in het veld lieten het ergste raden maar de heren herpakten zich op tijd en konden de 5de set met 15-12 op hun conto schrijven.

Met de 3-2 winst pakken de heren weer de benodigde punten. Komende vrijdag wacht in de Boei in Vinkeveen het laaggeklasseerde Keistad.

Bron: NM