H1 verliest van de nummer 1
30 januari 2008

Na de verloren wedstrijd tegen Gemini H3 in Hilversum op vrijdag 18 januari stond nu de Gemini H4 thuis op het programma. Dit team voert de ranglijst bijna ongeslagen aan, een zeer geduchte tegenstander en spannende uitdaging voor de boeg dus. Door het constante tekort en basisspelers in het heren 1 team van Atalante moest wederom een beroep gedaan worden op invallers. Tim Ruizendaal uit heren 4 en Erik Raket de trainer versterkten de zeer smalle basis van inmiddels definitief slechts 5 man.

De eerste set begon sterk. Een voorsprong van 4 punten beloofde een goede afloop, maar helaas kwam de Hilversumse ploeg kwam goed op stoom en won de eerste set met 21-25.

Tot 15-15 ging ook de tweede set aardig gelijk op. Het Hilversumse team met jonge spelers traint twee keer per week in zit vol met jonge talentvolle spelers, geen wonder dat ze de lijst in de eerste klasse aanvoeren. De aanval zag er zeer krachtig uit en met name de sprongkracht was erg explosief. De sterke sprongservice van het jonge Gemini werd de bottleneck. De pass kwam amper nog bij spelverdeler Frans Roos aan en de set ging verloren met 18-25.

In het derde bedrijf werd de opstelling van de heren aangepast, maar ook dit mocht niet baten. Wederom setverlies met 14-25. De laatste set was de geest uit de fles. Op de sterke sprongservice en aanval van de jonge gasten van Gemini had de thuisploeg geen antwoord en via 13-25 werd de wedstrijd verloren met 0-4.

Bron: Tino