Vinkeveense plassen 2

D1 met 3-1 winst naar huis
03 februari 2008

Het team van dames 1, gesponsord door Krijn Verbruggen en Haaxman Lichtreclame, nam het vrijdag 1 februari op tegen de dames van U.V.O.. De stijgende lijn die de dames van Atalante de afgelopen wedstrijden hebben laten zien, evenals de wedstrijd die vorige keer met 4-0 werd gewonnen van deze tegenstander bracht de dames met goede moed het veld van de Calandhal in Amsterdam in.

De wedstrijd werd begonnen met Irma Schouten, Janine Könemann, Lotte Schreurs, Carin van Tellingen, Inge Tanja, Suzan Heijne en Marlieke Moen als libero. Het spel begon wat onwennig aan beide zijden. Er werden veel (technische) fouten gemaakt en de teams trokken gelijk op. Na een time-out aan de zijde van U.v.O. hervatten de dames van Atalante zich en trokken zo aan het langste eind: 20-25.

In de tweede set werd Mirjam van der Strate op de plek van Carin van Tellingen binnen de lijnen gebracht. Het spel van U.v.O. was na de eerste set aanzienlijk verbeterd en zorgde voor een aantal aanvallen waar de Vinkeveense dames geen antwoord op hadden. Mede hierdoor ontstond een grote achterstand, 20-13, waarop trainer/coach Sjaak Immerzeel Laura Kuijl voor de service het veld in plaatste. Deze wissel had in het verleden al meerdere malen het team gered en de dames kwamen dan ook goed terug. Helaas was de achterstand al te groot en zo waren het de dames van U.v.O. die deze set pakten met een 25-21 eindstand.

De derde set werd begonnen met Carin van Tellingen weer binnen het veld, gewisseld voor Lotte Schreurs. U.v.O. had de smaak van het winnen te pakken en begon de set met een voorsprong. Deze keer vochtten de dames van Atalante op tijd terug, de focus en wil om te winnen was terug bij het team. Er werd gedurfder gespeeld met een aantal drie-meter aanvallen en middenaanvallen met een omloop op de spelverdeelster die scoorden. De set werd gewonnen met 25-23 in het voordeel van Atalante.

Onder het motto ‘never change a winning team’ werd de vierde set hetzelfde gestart als de derde. De teams trokken de eerst paar punten weer gelijk op, wat vechtlust binnen het team bracht. De servicedruk die de voorgaande sets ontbrak kwam in de speelsters naar boven en er werden weer wat prikballen van de grond gered. Mede dankzij felle aanmoedigingen van de zijlijnen won het team van Atalante deze set ook, 25-22, resulterende in een 3-1 overwinning.

De volgende wedstrijd word gespeeld op dinsdag 12 februari in de Boei, het team neemt het dan om 19:30 uur op tegen Wilhelmina.

Bron: Suzan