Scholentoernooi 2014

Supersterke wedstrijd van H1 tegen de nr 2
13 februari 2008

Op vrijdagavond 8 februari moest Atalante Heren-1, gesponsord door Transportbedrijf C. Mulder en zonen, aantreden tegen de nummer twee in de competitie. Het beloofde een zware wedstrijd te worden...

Versterking werd dan ook ingeroepen in de personen van Erik en Bas L. Naast deze  twee mensen van Heren-2 was het plan ontstaan om gebruik te maken van een libero voor de verzorging van de (service)pass. Leroy van Heren-4 is de laatste tijd goed bezig, zeker ook in de pass. Frans had nog een mooi libero shirt liggen van het team, waar Leroy in gehezen werd. Het team was zo compleet om aan te treden!

We begonnen de wedstrijd uiteindelijk met een selectie van 8 man. Op de buitenaanval werden Tino, Leonard en Joost om en om gewisseld met de libero (Leroy). Op het midden stonden Bas L en Erik hun mannetje. Diagonaal met de spelverdeler Frans stond Robert.

De eerste set was afgesproken dat we er gelijk hard in zouden gaan: de tegenstander goed onder druk houden en niet in de wedstrijd laten komen. Dit plannetje viel goed uit. Of dit kwam doordat zij niet in goede doen waren, of dat wij gewoon goed speelden moest zich nog uitwijzen. In ieder geval pakten we de eerste set met 25-22. Eén punt was in ieder geval al binnen!

De tweede set hield de veldbezetting stand, Huizen kwam een aantal maal toch dichterbij dan in de eerste set. Op een gegeven moment keek Atalante tegen een achterstand aan. Echter door de onvoorwaardelijke support van de aanhang op de tribune (er werd met termen als “kom op met dat luie achterwerk!” en meerdere krachttermen die ik nu niet zal herhalen naar het veld gesmeten) toch nog gewonnen. Die extra prik hadden we toch even nodig na een gepakte set op de nummer 2 in de competitie. Deze set werd ook gewonnen met 25-22.

Dat die extra prik ook nog gebruikt werd in de derde set bleek al snel. Het denderende spel van het Heren-1 team werd goed doorgezet. Er werd goed verdedigd, zowel voorin als achter in het veld. Het blok stond goed, zodat de hoofdaanvallers van Huizen beetje bij beetje steeds minder vertrouwen kregen in hun eigen kunnen. Achterin werd de pass goed gebracht door Leroy. Doordat het team daar van op aan kon bracht dit toch enige rust in het team. Het overzicht werd gehouden, waardoor ook de set-up en aanval goed uit de verf kwamen. De derde set werd beslist in het voordeel van Atalante met 25-20.

De vierde set was een voortzetting van de voorgaande sets. Huizen zag helemaal geen kans meer om nog enigszins druk te zetten op Atalante Heren-1. Deze set werd glansrijk gewonnen met 25-14. Met een eindoverwinning van 4-0 op de nummer 2 in de competitie was dit een topavond voor Atalante! De punten hebben we hard nodig daar wij op de één na laatste plek staan. Ook publiek is altijd van harte welkom om ons aan te moedigen! We zien wat het resultaat is geweest met een goede supportersploeg op de tribune. Op de website www.vv-atalante.nl en in de Atalanter, het maandblad van de volleybal vereniging, staan de data en tijdstippen dat de teams moeten spelen. We hopen jullie te kunnen trakteren op meer leuke wedstrijden. Tot ziens in De Boei!

Bron: Joost