Vinkeveense plassen 2

Atalante H4 versus Unitas H2
19 februari 2008

Vrijdag 15 februari was het weer tijd voor een wedstrijd tegen Unitas. En het was aan ons om te laten zien dat er maar 1 echt geel is namelijk dat van Atalante. Tot nu toe was dit 2 keer gelukt tegen Unitas H2, maar beide overwinningen waren krap (3-2). Het begon allemaal al slecht. Mark kon niet meespelen vanwege een gekneusde duim en Remco kon ook om een of andere reden niet komen. Gelukkig was Hans (ex-Unitas speler, maar nu Atalante gelukkig) invallen. Vol goede moed begonnen we de wedstrijd, hier waren namelijk punten te halen.

We speelden zeer geconcentreerd en wonnen de eerste set met 25-22. De tweede set leek erg op de eerste en ook deze set werd gewonnen met 25-22. Bij de derde set kwam D2 kijken en zowel Inge als Annemarie hadden veel goede tips voor ons waardoor we erg veel scoorden. Bijna alles wat we probeerden lukte. Unitas ging steeds slechter spelen, hun zelfvertrouwen werd dan ook steeds minder. Zelfs hun beste spelers sloegen bal na bal uit. De derde set wonnen we dan ook dik met 25-14. Nu de vierde set nog. Als we deze wonnen hadden we Unitas H2 ingehaald. Dit ging echter niet volgens plan. De eerste vijf punten was de pass dramatisch waardoor Unitas weer moed kreeg en steeds beter ging spelen. Ook het afmaken was bij ons nu een probleem geworden. Ondanks het gecoach van Erik V verloren we de set dik met 11-25.

We zijn nu 2 punten ingelopen op Unitas H2 dat nog maar 1 punt boven ons staat. We zijn dan ook zeer tevreden met de 3-1 overwinning hoewel we eigenlijk de vierde set ook nog moesten pakken. Vrijdag 7 maart spelen we tegen Veenland H1 hier proberen we natuurlijk dat ene punt te pakken.

Bron: Ingmar