D1 verliest in Hilversum
24 februari 2008

Vrijdag 22 februari reisde het eerste damesteam af naar Hilversum om daar te spelen tegen Gemini dames 1. Gemini staat op de vierde plek in de competitie en de thuiswedstrijd werd met 4-0 verloren door Atalante. De Vinkeveense dames waren dus gebrand op een overwinning.

Vol goede moed werd aan de wedstrijd begonnen met Mirjam van der Strate, Inge Tanja, Suzan Heijne, Marlieke Moen, Irma Schouten, Laura Kuijl en Carin van Tellingen in de basis.
Er werd ontspannen gespeeld en Atalante kwam meteen op voorsprong. Gemini had moeite met de goede servicedruk van de Vinkeveense dames en kwam niet lekker in de wedstrijd. De eerste set werd gewonnen door Atalante met 22-25. Na het 4-0 verlies van de vorige keer was dit al een opsteker voor het team.

De tweede set werd met dezelfde opstelling begonnen. Gemini kwam vanaf het begin nu wel in de wedstrijd en sloeg pittige aanvallen binnen bij Atalante. De verdediging van Atalante was een beetje van slag en het liep niet zoals in de eerste set. Aan het net werden de ballen ook niet afgemaakt, waardoor tegen een flinke achterstand werd aangekeken. Coach Sjaak Immerzeel nam verschillende time outs om het team op te peppen maar het mocht niet baten. De tweede set werd verloren met 25-18.

De derde set werd Lotte Scheurs in het veld gebracht, zij stond lekker aan te vallen op de buitenkant en scoorde meteen het  eerste punt van de set met een mooie aanval. De goede servicedruk uit de eerste set was weer terug, maar de verdediging van Gemini stond als een huis en alle ballen werden van de grond gehaald door deze dames. Atalante moest alles op alles zetten om bij te blijven maar de ballen kwamen niet goed aan bij de aanvallers waardoor er weer te weinig afgemaakt werd aan het net. Blokkerend kwam Atalante tekort waardoor het voor de verdediging ook lastig was. Deze set werd ook verloren met 25-14.

De volgende set werd weer begonnen met de opstelling van de eerste set. Atalante wilde er natuurlijk een vijfde set proberen uit te slepen en de vechtlust was dan ook aanwezig bij het team. Er werd goed verdedigd en ook de service liep lekker, maar Gemini had de winning mood en haalde Atalante uit het spel. Ondanks een goede aanvalreeks van Irma Schouten bleef Atalante tegen een achterstand aankijken. Het eind van de set werd Nancy Schockman even in het veld gebracht voor de verdediging. Zij redde nog een paar mooie ballen, maar helaas werd ook de laatste set verloren met 25-22.

De volgende wedstrijd staat gepland op vrijdag 7 maart in de Boei in Vinkeveen.
Er wordt dan om 19:30 uur gespeeld tegen Spaarnestad D2. Zij staan negende in de competitie dus een mooie kans voor Atalante, dat nog steeds op een mooie vijfde plaats staat, om weer wat punten te pakken.

Bron: Ca3