Minidag 24-9-22

D2 pakt alweer vijf punten
21 oktober 2006

Afgelopen vrijdag speelde D2 de 4de wedstrijd tegen US uit Amsterdam. Na een verloren 3-1, en 2 gewonnen 4-0-len zijn we best goed bezig. En dat allemaal met z’n 777 en enkel de eerste keer met vaste (?) coach. We startten niet echt voortvarend. Na het nog even aangekeken te hebben nam coach Annemarieke een time-out. Gelijk wisten we het weer en met een een beetje herrie erbij waren we begonnen.. (25-20)

In de tweede set werd van coach gewisseld, Inge was ietskes aan de rees en na het eerste setje deed ze het liever even rustig aan. We kwamen lekker op gang en vooral met de serveerbeurten van Annemarieke (en ook Inge in de vorige set) maakten we grote stappen vooruit. In een time-out werd opgemerkt dat het er van de kant best goed uit zag, we hadden veel in de verdediging. Hoewel. Vaak werd de bal toch in het blokschaduw gedeelte gemept en tussen twee rally’s werd besloten de verdediging achterin iets bij te draaien. Dat ging beter. De service pass lag sowieso weer lekker hoor. (25-17)

Joke nam de coaching over. Het wisselen deed een beetje denken aan vroeger jaren waar we om de beurt een setje aan de kant zaten. Deze wedstrijd leende zich er wel voor om te ‘experimenten’ met spelers op een ‘vreemde’ plek; Annemarieke op het midden. In het begin een beetje wennen maar daarna weer goed opgepakt met een paar straight poeiers door het midden. (25-18)

De laatste set ging ook mooi, US had het een beetje opgegeven en bij ons lukte steeds meer. Een puntje waar aan gewerkt kan worden is de blokverdediging, de reactie en/of het klaar zitten ging vaak niet echt helemaal vanzelf... (25-19) Maar wel weer even een lekkere 4-0!!

Daarna nog even H1 op het middenveld aangemoedgd in de laatste set. Dat zag er echt goed uit! Mooie combi’s met Robert en Leonard. Leuke reddingen van Frans en Johan en ja die botsing. Het klonk niet echt lekker maar ze overleefden het allebei. De tegenpartij was -anders dan in onze wedstrijd- niet bepaald sympathiek en gelukkig werden ze door onze mannen op hun nummer gezet.

Voetnoten:
-leuk spelen met 3 velden naast elkaar, gezellig!
-Inge heeft het schoon kunnen houden
-Hoogtestage in de Zwitserse Alpen; een conditietip van Jet!
-Oefeningen van Erik worden echt uitgevoerd in de praktijk, goed bezig Erik!
-Annemarieke heeft echt geen enkele keer het net geraakt.
-Natalie kan echt lekker overweg met allerlei ballen op de buitenkant
-lauw gedoucht, maar wel schoon geworden
-Fijn nafilosoferen aan de bar..

Bron: Mie