Minidag 24-9-22

Atalante H2 pakt punten op inzet
14 maart 2008

Afgelopen vrijdag speelde Atalante H2 de uitwedstrijd tegen Omniworld H4. In Vinkeveen was dit nog ontaard in een slachtpartij waarin het Almeerse team geen genade kende.

In de woestenij van Almere Poort werd de sporthal gevonden en kon op tijd begonnen worden. De eerste set was de concentratie op de belangrijke zaken ver te zoeken en leek het een herhaling te worden van de thuiswedstrijd. Met 25-18 ging deze set makkelijk naar Omniworld.

De tweede set werden twee wissels uitgevoerd, maar echt zoden aan de dijk zette dit nog niet. Wisselend verdedigingsspel liet Omniworld telkens 2 รก 3 punten voorkomen en bij 22-18 leek het een gelopen wedstrijd. Nog eenmaal rechtten de ruggen zich aan Vinkeveense zijde en werd er vol ingekleund met als resultaat dat de set overging naar Vinkeveen met 25-22.

Gesteund door het resultaat en de gebogen hoofden aan de andere kant werd de derde set ingegaan om een gaatje te slaan. Helaas liet opnieuw de pass het afweten en moest de spelverdeler kunst- en vliegwerk laten zien om de bal enigszins aanvalbaar te houden. Ondanks verwoede aanvalspogingen hield Omniworld het initiatief en de set met 25-22.

De vierde set liet een grote heropstanding blijken van de Vinekeveners. De service liet zich uitermate gelden en snel werd een grote marge van 10 punten opgebouwd. Omniworld kwam nog terug tot op 5 punten maar echt gevaarlijk werd het niet meer. Vanaf 22-17 werd uitgelopen naar 25-18 waarmee de vijfde set noodzakelijk werd om het onderscheid te maken.

In de vijfde set werd snel uitgelopen naar 4-1 door scherp aanvalsspel waarbij de buitenaanval zich liet gelden. Daarna kwamen de aanvalsgolven van Omniworld op gang en liepen ze over Atalante heen naar een 7-4 voorsprong. Geheel in stijl met het wisselende wedstrijdbeeld kreeg Atalante weer de overhand en werd er bij een 8-7 voorsprong van speelhelft gewisseld. Tot 10-10 ging het vervolgens gelijk op waarna Omnworld uitliep naar 13-10, een laatste wissel bracht niet het gewenste effect en met 15-13 pakte Omniworld de set en 3 punten.

Tevreden met de onverwachte 2 punten ging het A-side team weer huiswaarts. Na Pasen wacht op 28 maart het hooggeklasseerde Lovoc in de Boei.

Bron: Ton Plomp

Volg Atalante Vinkeveen