Scholentoernooi 2014

Koploper MA1 klopt de nr 2 in keispannend duel!
30 maart 2008

Vrijdag 28 maart was dan de wedstrijd waar we al die tijd naar hadden uitgekeken. Wij stonden/staan 1ste met 6 tegenpunten, en Martinus stond achter ons met 8 tegenpunten. Iedereen ziet nu wel dat zij dus 2 punten achter ons stonden.

Toen we in de C zaten was onze kampioenswedstrijd tegen Martinus, in de B tegen Martinus, maar die 2 jaar hebben we hen op de 2de plek gehouden, en onszelf op de 1ste plek. We zijn nu 3 jaar met ongeveer hetzelfde team, maar Martinus ook. En zij zijn elke keer als wij een poule om gingen ook om gegaan, dus we hebben telkens tegen hetzelfde Martinus team gespeeld!

We waren best wel zenuwachtig, want ze waren wel goed. Dinsdag op de training nog getraind op de services, want die gingen de wedstrijd ervoor echt meer dan de helft het net in! Op de training ging het ook niet dat je kunt zeggen ‘goed’ en Sjaak, onze trainer had de hoop volgens mij al een beetje opgegeven, maar hij bleef enthousiast en positief! Na ingespeeld te hebben, ingeslagen en geserveerd was het dan zover. We kregen enkele tips, aanwijzingen en opdrachten voor de wedstrijd, en we begonnen met de basisopstelling:
Tanja                        Mathilde            Xuee
Denise                       Kellie                Mariska.

De wedstrijd begon en het puntenaantal liep zo ongeveer gelijk op: 16-15, 16-16, 16-17, 17-17, enz. Maar door een paar mooie set-ups van Xuee kon Mathilde een paar ballen zo in de gaten slaan waardoor we de eerste set hadden gepakt. Het 1ste punt was binnen, op naar de 2de set.

De 1ste set ging goed, en hebben we ook lekker gespeeld, als dat de 2de set ook zo ging… Mariska begon met serveren, die ballen gingen echt bijna tegen de achterlijn van het veld aan, maar dan wel in! Tot op een gegeven moment de bal te hard was geserveerd, en dus uit was. Het stond nu 12-13, en Martinus kreeg een voorsprong door ballen die
-tegen de netrand net erover, op onze speelhelft vielen.
-met mazzel binnen de 3 meter werden geslagen.
-bijna uit waren, en wij dus niet pakken, maar ze toch in bleken te zijn.
Stand tot hier: 21-13 voor Martinus. Het kon nog steeds, en Tanja serveerde een serie harde ballen, die vanaf de tegenstander echt alle kanten op vlogen, behalve de goede. We waren dus teruggekomen, en het stond 21-21. Xuee maakte van een aantal moeilijke passes nog een mooie set-up, maar toch lukte het net niet, en verloren we de 2de set met 25-21. Wedstrijd nu 1-1, en nog 1 set te gaan!

Deze 3de set moest en zou ons lukken! Om een kleine voorsprong op te bouwen, zo hadden onze coaches bedacht, werd er bij de basisopstelling 2 plaatsen doorgedraaid, zodat we wanneer we een punt hadden Tanja kon beginnen met serveren. Dit was tenslotte de serveer-ster van ons team die series punten achter elkaar scoorde. Dit was een goede beslissing van de coach, want het had effect, algauw hadden we een voorsprong van 6-1. De tegenstanders stonden 2 cm voor de achterlijn de ballen te passen. Een paar moeilijke ballen werden door zowel ons als door de tegenstander gepingpongd, en uiteindelijk dacht Denise: “Nu een keer in drieën”, de set-up kwam in het midden, en Kellie smashte de bal met al haar energie, of was het toch agressie?:), de ballen zo in de gaten. Dit was niet 1 keer, nee, dit gebeurde zo een paar keer. Halverwege de set werd Suzanne erin gewisseld voor Mathilde, niet omdat het zo slecht ging, maar gewoon ff voor de verandering. En ja hoor, de derde set werd voor ons, met 25-14. Met 2-1 gewonnen van de nummer 2!

Dit was echt een superleuke, gezellige, spannende, sportieve en serieuze wedstrijd. Iedereen vond dit de lekkerst gespeelde wedstrijd van het seizoen en nu hebben we nog 2 wedstrijden te gaan:
-woensdag 2 april, tegen de nummer 6, Christofoor in de Olm, en
-maandag 14 april tegen de nummer 9, Haarlem, in de Spaarnehal.
Wij staan nu 3 punten voor op de nummer 2, Martinus, maar we gaan ervoor!

Groetjes van heel het team,
Mariska, Kellie, Tanja, Xuee, Mathilde, Denise, Suzanne

Bron: Maris