Atalante Heren 1 worstelt tegen Keistad
30 maart 2008

De strijd om degradatie wedstrijden te ontlopen ging vrijdag 28 maart verder in sporthal de Boei. De Mulder equipe uit Vinkeveen kreeg Keistad 4 uit Amersfoort op bezoek. Een geroutineerde ploeg, met spelers op leeftijd en een krappe basis van 7 man.

Atalante stelde daar hun beste opstelling tegenover. Deze beschikt inmiddels over Bas van der Lubbe, overgekomen uit heren 2. Ook Erik Verbruggen werd weer ingeleend van heren 2 en speelde zich met deze wedstrijd vast in het eerste heren team. Zowel van der Lubbe als Verbruggen speelden jaren in het eerste en zijn nu dus weer terug op hun oude nest. De Vinkeveners begonnen goed. De aanval liep lekker, zowel op het midden als op de buitenkant werd goed gescoord. Het blok van Keistad zat nog niet goed in elkaar, er waren vaak gaatjes in het blok te vinden. Daarbij was de start van de Amersfoorders zwak, er waren regelmatig misverstanden in het veld. Op onverklaarbare manier wist Keistad zich echter in de tweede set weer in het gareel te krijgen. Hun aanval ging nu beter lopen, vooral de drie-meter aanval was gevaarlijk. Atalante liet zich overbluffen en keek al snel tegen een 1-1 setstand aan (25-16 en 17-25).

Gelukkig wist trainer/coach Erik Raket zijn team weer op de rails te krijgen. De concentratie keerde terug, er werden minder fouten op rij gemaakt en met 25-15 en een 2-1 voorsprong zag alles er weer wat florissanter uit. Toch kwamen de problemen weer terug in de vierde set: de Vinkeveense aanval wist vaak niet te scoren. Dat had ook te maken met een bij vlagen matige serve passing van de Mulder equipe. De slechte pasers werd uitgekiend onder druk gezet door Keistad. Atalante had daar vaak geen antwoord op, anders dan de set-up steeds hoog naar de buitenaanvallers te geven. De aanval werd daardoor zo voorspelbaar dat de blokkeerders en verdedigers van Keistad al ruim van te voren wisten wat er zou gaan gebeuren. De Keistad verdediging groeide uit tot een bijna onneembare vesting, hoe hard buitenaanvallers Leonard de Jong en Erik Verbruggen ook sloegen. De vierde set werd met 21-25 verloren en daarmee was de kans op 4 competitiepunten weg.

De vijfde, beslissende set gaf nog kans op 3 competitiepunten. Maar dan moesten de MulderMannen wel iets in hun spel verbeteren. En daar had de ploeg het moeilijk mee. De missertjes in de pasing bleven, de voorspelbare aanvalsverdeling bleef en Keistad maakte daar dankbaar gebruik van. Met 10-15 was het over en konden de Vinkeveners een magere twee punten toevoegen aan hun saldo.

Woensdag is de topper tegen Touche’86 in Baarn. Atalante en Touche’86 staan op de gedeelde een na laatste plaats. De winnaar van deze match kon wel eens definitief een plaats omhoogschuiven in de competitie stand.

Bron: Robert

Volg Atalante Vinkeveen