Vinkeveense plassen 2

Minidag 24-9-22

A-side H2 pakt 1 set van Lovoc H1
30 maart 2008

Een avond van teleurstelling was aangebroken. Na vorige week al afscheid te hebben genomen van Bas v/d Lubbe, was het deze vrijdagavond ook de avond van het afscheid van Erik Verbruggen. Heren 2 zal nu met de harde kern de broek zelf op moeten houden.

De avond begon goed, lekkere muziek met een strak tempo. De heren speelde goed warm, en Oscar was al warm. Wat wil je als een coach nog meer. Dan begin je als coach dingen af te vragen. Waarkomt de naam Lovoc vandaan? Is dit een japanse spraakverwarring? Lo Voc with me (don't fuck with me) of is het wat anders. Iets meer frans 'l eau vache (waterkoe) geen idee. Na wat bekende kaart controle, muntje etc werd er met de wedstrijd begonnen.

Ho w8 1 7 (wacht eens even), voor de wedstrijd aan de bar werden de voorspellingen gegeven. Erik V gaf aan dat 1 set al heel mooi zou zijn, Erik R zei dat 2 sets of winst wel mogelijk was. Dit even terzijde, maar later weet iedereen wie ze moeten vragen wat de uitslag gaat worden.

Terug naar de avond en de wedstrijd:
Set 1 begint, de spanning is te snijden, afgezien van het feit dat Rick v/d Linden probeert de boel verbaal vlot te trekken blijft de rest stil. Helaas het effect van teveel verkramping is al snel te zien. Set 1 is sneller voorbij dan gedacht 14-25.

Set 2 begint, ook nu laat Rick zich gelden, maar het dode paard wil niet tot leven komen, de set wordt op de automaat gespeelt, afgezien van een paar mooie reddingen van Sven en een mooie serviceserie, is dit niet genoeg. Teveel foutservices, teveel van elkaar over elkaar, teveel met elkaar bezig in plaats van met de tegenstander. Helaas helaas Lo Voc with me, 22-25 verlies.

TWEE NUL achter, wordt er bij aanvang van deze set door de coach nadrukkelijk gezegd, ik wil deze set hebben! Nu komt er iets van de slagkracht van heren 2 terug, de goede koppies gaan omhoog, de ruggen rechten zich.We komen ver voor. L'eau vache, sproeit al het water wat ze hebben door de zaal. Alle woede uitbarstingen ten spijt de setwinst was een feit. 25-17.

Laatste set, en zoals gemeld in het intro dan weet je de uitslag al. Helaas verloren ja, maar ik denk dat we meer verloren hebben dan we gedacht hadden. 22-25.

De hele wedstrijd was een matte vertoning van een team dat zakelijk aan de slag ging om een wedstrijd te spelen. De volleybalbeleving was er niet. Als Dela ooit nog een nieuw team zoekt om te sponsoren, dan denk ik dat dit heren 2 een goede kandidaad is. Heren 2 was tijdens deze wedstrijd al niet meer onder de volleybal belevenden. Heren 2 heeft dus verloren van zichzelf heren 2.

Tenslotte weten we dus nu dat Erik Verbruggen heel goed is in uitslagen voorspellen. Erik en Bas blijven natuurlijk heren 2 steunen. Aleen in de laatste wedstrijden zullen ze ingezet worden om heren 1 uit de degradatie positie te halen.

Volgende week spelen de mannen uit tegen Wilhelmina, en dan zal heren 2 in de oude glorie spelen. Helaas zonder Erik V en Bas v/d L.

Bron: Erik R