Dramatische wedstrijd voor D1
30 maart 2008

Vrijdag 28 maart heeft het eerste damesteam van Atalante, gesponsord door Haaxman Lichtreclame en Krijn Verbruggen weer een competitiewedstrijd gespeeld. Dit keer was het tegen het tweede damesteam van Keistad, die twee plaatsen onder de Atalante dames stonden. Bij eerdere wedstrijden is al gebleken dat een wedstrijd tegen teams die lager staan dan het Atalanter damesteam niet altijd gewonnen worden door het Vinkeveense team. Bij veel van deze wedstrijden worden juist punten weggegeven aan de tegenstanders. Ook bij deze wedstrijd leek het spel van de Atalanter dames op een psychologische wedstrijd tegen zichzelf. Door veel blessures in de achterliggende week was de teamsamenstelling onzeker en onstabiel.

De eerste set werd afwachtend begonnen en zo werden er meteen veel punten verloren en kwamen de dames van Atalante achter te staan. Deze achterstand was nog in te halen tot gelijke hoogte. Maar het leek alsof de dames van Atalante heel veel tijd nodig hadden om ingespeeld te raken en zelf de punten te scoren. Zo liet Atalante het toe dat Keistad het heft in handen nam en de set afmaakten met 25-22.

De tweede set werd begonnen met wat meer vastberadenheid van de dames van Atalante. Veel punten werden toen binnen gehaald door wat beter spel van de dames. Helaas werd deze vastberadenheid niet vastgehouden en kwam Keistad weer terug in haar spel en kwam gelijk te staan. Om de Atalanter dames nog een stimulans te geven om beter spel te creëren werd Laura Kuijl halverwege de set voor de spelverdeling in gezet. Helaas heeft deze stimulans niet mogen baten, want het team van Keistad haalde langzaam punt voor punt de punten binnen. Helaas werd ook deze set verloren met 25-22.

In de derde set werd het team van Atalante moedeloos van het eigen spel. Wat kon er nu gedaan worden om het spel te verbeteren? Steeds werden er fouten gemaakt op alle fronten en de punten werden Atalante niet gegund. Soms was er een korte opleving in het spel doordat er enkele mooie ballen over het net konden worden aangevallen. Het was niet genoeg om het spel te keren en de punten naar zich toe te trekken. Helaas moest ook libero Marlieke Smit het veld verlaten vanwege een beenblessure. Deze positie werd in genomen door Nancy Schockman. Was dit misschien de verandering die het team nodig had om nog de wedstrijd te winnen? Helaas was dit niet het geval en heeft Atalante ook in deze opstelling de set niet gewonnen, 12-25.

In de volgende set was er nog een kans om een punt van Keistad af te pakken. Alles moest nu uit de kast worden gehaald. Alle moedeloosheid moest overboord worden gegooid en er moest onbevangen en slim gespeeld worden. Alles werd geprobeerd maar weer lukte het de dames van Atalante niet om een eigen degelijk spel te laten zien. De laatste set was ook weer voor de dames van Keistad, die werd gewonnen met 14-25.

De volgende wedstrijd zal volgende week zaterdag 5 april gespeeld worden in Abcoude. We hopen dan op een betere wedstrijd dan deze.

Bron: Marlieke Smit ;-)