Minidag 24-9-22

01 april 2008

Op donderdagavond 27 maart gingen we met 8 man en 1 coach richting Uithoorn. Althans Jasper was een beetje in de war met de tijd, dus werd hij door zijn eigen moeder naar Uithoorn gebracht. Helaas was Sam er ook niet. We waren anders met het voltallige team. We moesten dus in Uithoorn aantreden tegen SAS JB2. Het was voor ons een belangrijke wedstrijd, want zouden we met 3-0 winnen hielden we de aansluiting met de 4de plaats. Toen we met inspelen begonnen was het onrustig in de zaal. Er waren op 2 velden geen scheidsrechters. En je raadt het al.. voor onze wedstrijd was er ook geen scheidsrechter aanwijzig. Maar de mensen bij SAS raakten niet in paniek en regelden aardig snel 2 scheidsrechters.

Met 20 minuten achterstand begonnen we aan de eerste set. Yorick onze aanvoeder had helaas de tos verloren dus de eerste slag was voor Sas. De eerste 10 punten waren over en weer maar bij 5-5 waren wij denk ik eventjes niet geconcentreerd. We kwamen ineens met 9-6 achter. Maar door een paar goede ballen van ons aan het net met in de hoofdrol Jeroen en Yorick kwamen we goed terug tot 12-13. SAS gaf zich nog steeds niet gewonnen. Het was stuivertje wisselen tot de 18 punten. Maar toen kwam het offensief van ons. We namen de leiding en wonnen door goed spel de eerste set met 25-21.

De tweede set was minder spannend. Tot de eerste 10 punten was het nog gelijk op. Maar toen kwam Yorick met zijn service. Ze hadden er allemaal moeite mee en moeiteloos kwamen we voor met 16-10. Voor aan het net hadden Jasper en ik de grootste lol met de ballen die Yorick sloeg. Hij liet de SASsers alle hoeken van het veld zien. Het meest opvallende van de 2de set was dat we heel erg rustig en netjes speelden. De smashes liepen bij vele geweldig en daardoor wonnen we de 2de set toch wel gemakkelijk met 25- 19.

We dachten, nou nu moeten we doorstomen en de 3 punten mee nemen naar Vinkeveen. Tot 8-8 ging het nog gewoon goed. Maar toen sloeg toch de onzekerheid in ons team en werden we werkelijk overlopen door SAS. Het leek net de TGV. Binnen notime stonden we met 20-11 achter. SAS die wilde natuurlijk wel eventjes laten zien dat zij ook konden volleyballen. We verloren die set uiteindelijk met 25- 13.

Groetjes,
Regi Pothuizen