Vinkeveense plassen 2

Heren 2 still going strong
15 april 2008

Heren 2 speelde maandagavond zijn laatste wedstrijd tegen Allides In het mooie Haarlem. Aangezien de coach door zijn rug was gegaan, en het instappen dus niet zo soepel ging als normaal vertrokken we met wat vertraging richting Haarlem. Mooie stad.

Verwelkomd door de Amsterdamse poort, rijdend langs het spoor, waar Ton de volgende dag weer moest werken. Staken we het Spaarne over richting de Beijneshal. Let bij het binnenrijden van Haarlem wel op de bussen die van het busstation vertrekken, deze hebben voorrang. En geen kwaad woord over buschauffeurs en vooral buschauffeuses.

In de Beijneshal was net JB1 aan het spelen, en volgens mij weer kompleet. Hier kon door de heren van twee worden begonnen met aanmoedigen. Het invullen van het wedstrijdformulier ging zeer vloeiend. Allides had net de eerste regel ingevuld toen ik de stikkers ging plakken. Na deze plakactie was ik dus klaar met het wedstrijd formulier (snel dus). De scheidsrechter was van een aantal generaties geleden, maar begon voortvarend aan de wedstrijd, en vooral op tijd. Warm of niet, beginnen. Twee coaches op de bank, Bas van de Lubbe en Erik Raket.

De eerste set was een set van niet loskomen van de tegenstander, het liep gelijk op. Bas Bouwknegt had wat dubieuze vriendjes gevonden bij Allides, en die hadden onderling hun eigen wedstrijd. Verdedigend zat het goed in elkaar. Er werd weinig gesproken, maar dat was ff het begin. In ieder geval begonnen met 19-25.

Tweede set, de overbekende switch van Rick voor Rick. Rick de Groot was te krachtig voor het eerste deel van de tweede set. De tweede set was een set van ‘te ver’. Pass te ver, set up te ver, smash te ver, service te ver. Te veel intern niet praten met elkaar. Na wat time-outs ging het beter. Rick duwde eindelijk Ton weg om een set-up te geven. Dit alles in een heel positieve sfeer. Toch verloren met 27-25.

Derde set, veel van hetzelfde, maar de uitslag was anders: 22-25 gewonnen.

De vierde set was opnieuw eenzelfde set als de vorige. Alleen had Sven een Matrix actie. Sven slaat de bal, en deze gaat via het blok uit, alleen waar de bal uit gaat daar staat Sven. Enter de Matrix. De bal gaat zonder Sven te raken op de grond, dit terwijl Sven niet verplaatst. Ook heeft Bas Bouwknegt een wereldaanval. Het blok kan er gewoon niet bij. Langs de Antenne slaat hij meerdere malen in. Het blok hangt dan wel aan de ene kant van de antenne, en Bas krijgt de set up aan de andere kant van de antenne. Maar het resultaat geldt. 19-25 winst.

Heren 2 heeft dus met 3-1 gewonnen van Allides. Gelukkig maar, want om dit te vieren waren er 3 schalen met frituur nodig. Lia bleef maar bakken voor de mannen van heren 2. Als we vier nul hadden gewonnen hadden we misschien wel vier schalen moeten nuttigen.

Het seizoen voor heren 2 zit erop, een zesde of zevende plaats. Dit betekent dat de doelstelling voor dit seizoen ook gehaald is, handhaven in de middenmoot van de tweede klasse. En dit in een zwaardere klasse dan we hadden gewild. De besprekingen voor het volgende seizoen zijn al begonnen.
Heren twee heeft zich deze laatste wedstrijd het meest laten beïnvloeden door de volgende spreuk die van een groot honkballer is geweest: "Je kunt niet tegelijkertijd denken en de bal slaan." Dat is bewezen.

Bron: Erik R.