D2 behoudt plek in 1e klasse!!
20 april 2008

Vrijdag 18 april speelde de Oudenallen equipe haar laatste wedstrijd tegen de nummer 6, VV Amsterdam. De Vinkeveensen stonden op plek 9, één punt voor de nr 10, Huizen D2, dat die vrijdagavond ook haar laatste wedstrijd speelde. De nummer 10 moet P/D wedstrijden spelen en zou mogelijk degraderen... Het was dus belangrijk zo veel mogelijk punten te pakken.

De eerste wedstrijd hadden de Oudenallen dames gewonnen, maar het was een zeer gelijk opgaande strijd geweest met sterke diepe services en korte diagonaaltjes van de lange midvoor. Met die wetenschap begon de eerste set. Het team draaide solide en leek iets de overhand te hebben. Op de buitenkant was het met name Tineke van Oudenallen die veelvuldig scoorde.  Maar al snel wist Amsterdam het gat te dichten en zo laverend kwamen beide teams tot voorbij de 20. Atalante was eerder en met 25-22 werd de set binnengehaald.

De dames kwamen lekker op gang en Natalie Jansen en wederom Tineke van Oudenallen zetten diverse punten op het telbord. Ook in de verdediging haalden diagonaal Jet Feddema en Natalie Jansen mooie moeilijke ballen van de vloer en de sfeer werd er alleen maar beter op. Door het midden pakten Loes Kuijper en Joke Ruizendaal verschillende punten, maar de Amsterdamse verdediging was pittig, regelmatig waren er lange rally's. Het ging lekker en de set werd geboekt met 25-17.

De derde set is altijd lastig. Amsterdam kwam goed op dreef en wist een aantal malen slim de gaten in de Vinkeveense verdediging te vinden. In de rally's kreeg de bezoekende ploeg de overhand en ook werden diverse punten gescoord met een mooie strakke service. Er werd hard gewerkt maar helaas was het Amsterdam dat deze set pakte met 22-25.

De spanning werd groter want het was belangrijk de volgende set wel te winnen. Maar de Amsterdamse ploeg rook kansen en zette gelijk een mooie reeks punten neer. Atalante sloot weer aan en eigenlijk was de hele wedstrijd een stuivertje wisselen van punten. Petra de Bruin was zeer alert op de buitenkant en pakte meerdere punten. Marjan Blenk wist door het midden harde klappen af te wisselen met mooie kortje balletjes op het midden, vrij knap want tot dan toe lukte dat niet goed. De finale van set 3 was echt superspannend. Publiek was toegestroomd om de dames over de streep te trekken. Via 25-26 werd het 27-28 en uiteindelijk werd het maar liefst 29-31. Voor Amsterdam.

In de laatste set hadden de Amsterdammertjes vleugels gekregen en met name de sterke servicebeurten scoorden vele punten op rij. Met 5-15 werd de laatste set gepakt, 3-2 verloren, een flinke teleurstelling. Later die avond volgde de wedstrijd van H1 en dat was ook superspannend. Halverwege die wedstrijd kwam voor de dames de melding dat Huizen (de nr 10) met 4-0 had verloren. Dus geen mogelijke degradatie voor D2, maar SAVE in de 1e klasse!!

Bron: mi