Minidag 24-9-22

Spaarnestad JB1 – Atalante JB1 & nabeschouwing
26 april 2008

Maandag 14 april 2008 mochten we evenals een week daarvoor weer naar de Beyneshal in Haarlem om aan te treden tegen Spaarnestad JB1. Al met al een moeilijke wedstrijd voor ons want die gasten stonden in de competitie een stukje boven ons en thuis hadden we ook al met 2 tegen 1 verloren. Aan de andere kant waren we volledig compleet (dus met vijf heren en vier dames) en misschien konden we die gasten toch een beetje door de altijd slimme wissels van Ricardo een beetje afleiden.

Dat gebeurde dus de eerste set geheel niet. Niks lukte en twee time-outs konden het spelbeeld niet keren. We verloren met 25 tegen 14. De tweede set begonnen we met zoveel mogelijk dames en jawel hoor onze heren uit Haarlem waren direct afgeleid. Het werd daarom een vreselijk spannende set die we net verloren met 25 tegen 23. De derde set weer een andere tactiek van onze technisch coach. Een paar dames eruit en een paar jongens erin. En ja hoor er was balans in het team (Sonja Bakker zou trots op ons zijn). De laatste set wonnen we dan ook gemakkelijk met 24 tegen 26. Toch een opsteker voor onze gasten om de laatste set van het seizoen te winnen. Jeroen Verrips was daarover zo trots dat hij na de wedstrijd direct trakteerde op tompoezen (of was het toch voor zijn verjaardag?).

Het is een opmerkelijk seizoen geworden. Ten eerste was het spelersaanbod zeer gevarieerd. Of we waren met zijn negenen (de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat dit redelijk moeilijk coachbaar is). Of we hadden spelers tekort en moesten we shoppen bij dames MA1 (Mariska en Tanja nog bedankt voor jullie hulp).

De tweede reden is de volgende. De afgelopen twee seizoenen werden we constant tweede. Een keer achter VCH en één keer achter de SASSERS. We hadden toen het zogenaamde Joop Zoetemelk en Michel Boogerd gevoel. Maar dit jaar was het anders en was onze positie constant in de buurt van de zesde of zevende plek. Daar moesten met name de heren even aan wennen. Dit leverde opmerkelijke nabesprekingen op.

Ook bij de training gebeurde wel eens wat maar dat heeft JB1 zeker goed gemaakt door een leuk presentje voor de trainers (Erik en Rick nog bedankt).

Ondanks alles is het toch een seizoen geworden met veel gezelligheid en waren er soms emotioneel momenten. Al met al voor spelers en coaches een zeer leerzaam seizoen. Daar doe je het toch voor. We zijn op een zevende plek geëindigd. Dus een beetje het gevoel als FC Utrecht bij voetballen, Koos Moerenhout bij wielrennen of KV Vlissingen bij korfbal. Maar wat geeft het, het gaat immers om lekker te sporten en meedoen is soms belangrijker dan winnen.

En dan nog even dit. Degene die ons kennen (Ricardo en Carl) weten dat wij zeer gevoelig zijn voor gezelligheid. Daarom hebben we de sportzalen eens tegen het licht gehouden. De meest slechte zaal vinden wij met stip “de Bloemhof”. Daar moet je altijd minstens drie kwartier wachten eer je kan spelen. En aan wachten hebben wij vreselijke hekel. De Beyneshal is de op één na slechtste zaal. Wie bouwt er nu een sporthal middenin het centrum en bovenop een station. Dat je moet stoppen met spelen doordat er een bal in het veld komt vinden wij oké. Maar stoppen voor een voorbij razende trein gaat ons toch iets te ver. Gewoon middelmatige zalen zijn de FBK hal en sporthal Phoenix. De Bankrashal staat in de top vanwege die mooie verende vloer. Zeewijk in Velsen en de Scheg in Uithoorn zijn echt gezellige zalen. Alleen moet je bij Zeewijk wel een beetje uitkijken voor rondvliegende darts. Maar er is maar één sporthal waar je echt thuis bent. En dat is toch wel onze oude en vertrouwde “De Boei”.

Wij danken het jeugdbestuur voor de samenwerking, de trainers voor de training en de ouders voor het rijden en het supporteren.

Later,

Ricarde en Carl