Vinkeveense plassen 2

D2 wint 'ere divisie' duel van AMVJ
04 november 2006

H3 was ook in de Emergohal, kwam later binnen en kon direct beginnen. Tijdens ons uurtje wachten werd bijgepraat met het sympathieke Roda en elkaar, en toen was het zooo tijd om te beginnen.

D2 van AMVJ verscheen als vanouds met veel poeha aan de meet. Een team van 9 meiden met maar liefst 2 coaches. En dan nog een Amstelveenfluiter die meldde dat we al tijdens de voorgaande wedstrijd hadden kunnen (moeten!) inlopen. Een goed inspirerend begin dus..

Mooi aanvallen was er nog niet echt bij in de 1ste set. Met de pass kon wel wat gedaan worden maar niet genoeg om de aanvallers en met name het midden lekker aan te spelen. AMVJ, zo’n 15-20 jaar jonger, was gelukkig ook nog aan het warmdraaien en vooral door onze solide service konden we de eerste set met 19-25 opschrijven.

In de 2de set ging AMVJ beter draaien. Ze hadden duidelijk opdracht gekregen om een specifieke buitenaanvalster vaak aan te spelen. Typisch AMVJ. Lange tijd stonden ze een stuk los van ons, zo tegen het einde van de set werd het weer close. Het was echt erg spannend. De overfanatieke kreetjes maakte dat onze inzet en motivatie feller werd. Ook de thuisfluiter bracht wel wat animo. De puntenreeks raakte tot ver boven de 25: met 30-32 verloren we, het was echt net an.

Frisse spelverdeler Jet kwam in het veld. Vanaf de witte plastieken stoel zag het er niet echt topfanatiek uit. Ergens vanaf de tien kregen we echter wel de geest en de overhand. Er kwam maar weinig verrassends meer over het net, terwijl andersom de bal nogal eens rechtstreeks op de grond viel. De service was ook weer lekker hoor, 25-17. Dan de laatste set. Er moest nog even water bijgehaald worden en een toeschouwers van AMVJ hield me aan voor een klein interview. Supporters te woord staan (ook van de tegenpartij) dat doen we natuurlijk altijd graag…

Jullie spelen zeker al heel lang samen zeker?”
“Jaaa de meeste spelen al flink wat jaren, en veel ook met elkaar”.
“Jullie spelen erg leuk, er zitten zeker wel wat oud ere divisie speelsters tussen zeker?”
“Ben je gek, er zit een enkeling tussen die wel eens een jaartje 3de divisie heeft gespeeld”
“jullie spelen erg leuk, jullie hebben veeeeel. Jullie hebben erg veel.”
“Nou bedankt, leuk om te horen. Ik zal het aan de meiden doorgeven. Daag”

Ennuuh, even voor de aardigheid, hier het rijtje: ere divisie > 1ste div > 2de div > 3de div > regioklasse… en dan pas onze 1ste klasse (!!??) Issie leuk of issie leuk?
De laatste set wonnen we met 25-16. Dit tot grote ontgoocheling van AMVJ, dat direct na de wedstrijd midden op het veld een kringgespreksessie begon. Wij hebben ook een kringetje gemaakt in de kantine en ‘twee violen’ voor Inge gezongen.

Bron: Mie