Atalante H1 ruim langs Unitas H1 in oefenwedstrijd
20 september 2008

Vrijdag 19 september speelde H1 en Unitas H1 tegen elkaar in de Boei te Vinkeveen. Aangezien volgende week de competitie begint voor beide teams was er afgesproken om tegen elkaar te oefenen. Beide teams hebben een redelijke metamorfose achter de rug. Unitas heeft een verjonging doorgevoerd, bij Atalante zijn de oudgedienden Bas vd Lubbe en Erik Verbruggen weer terug na een uitstapje in H2 en ook Duncan van Senten heeft zich weer aangesloten bij het 1e. In de oefenwedstrijd ontbraken de langdurig geblesseerde Martijn de Vries en aanvoerder Robert Hardeman. Ondanks hun afwezigheid wist Atalante de oefenwedstrijd te winnen met 4-1.

In de 1e set startte Atalante met Frans Roos, Erik Verbruggen, Bas vd Lubbe, Ton Plomp (H2), Rick de Groot en Duncan van Senten. Unitas zette de eerste puntjes op het bord. Daarna was het Atalante wat het spel dicteerde en vrij simpel de 1e set naar zich toe trok met 25-16.

In de 2de set gingen de heren van Atalante door met hun goede spel. Er werd voor elkaar gewerkt en het liet mooie staaltjes verdedigend werk zien. De aanvallers stonden op scherp en daardoor werd het voor Unitas lastig om in hun spel te komen. Ook deze set was voor Atalante met 25-17.

In de 3de set probeerden de trainers combi Erik Raket/Martijn de Vries een aantal dingen uit. Er werd een beetje in de basisopstelling geschoven met de aanvaller waardoor er aantal spelers op een andere positie kwam te spelen dan hun normale positie. Een kleine verandering die door de heren na een aarzelend begin goed werd opgepakt. Het was nog even zoeken naar de juiste posities verdedigend, maar zodra dat helder was werd er weer voor elke bal gewerkt. Inmiddels hadden Sven Pothuizen en Rein Kroon (beide H2, met al een wedstrijd in de benen) ook al hun opwachting gemaakt in de basis. Ook zij pikten de wedstrijd makkelijk op waardoor de spelverdelers Frans Roos en Rick de Groot hun ballen makkelijk kwijt konden op alle aanval posities. Deze 3de werd wederom een prooi voor Atalante. De servicedruk in deze set was gigantisch groot. De set werd uiteindelijk gewonnen met 25-14.

De 4de set werden er nog wat positie gewisseld door diverse mensen. Atalante kreeg de ballen van Unitas om de oren en dat resulteerde in een vrij grote achterstand. Waar vroeger nog wel eens in paniek geraakt werd was het vanavond een stuk rustiger binnen de lijnen. Atalante kwam wat meer in het spel en pakte puntje voor puntje terug. Echter was het toch Unitas die deze set wist te winnen met 23-25.

In de 5de set wisten beide ploegen elkaar lang in evenwicht te houden. Tot 8-8 ging het gelijk op. Daarna maakte beide ploegen om en om punten en werd het nog spannend. Echter maakte Atalante het verschil door op het laatste moment toe te slaan. Met een 17-15 overwinning werd ook de 5de set gewonnen. Een leerzame avond voor beide teams vlak voor de competitie.

Volgende week begint de competitie voor de heren van Atalante. Zij beginnen met een thuiswedstrijd tegen SVU, aanvangstijd is 19:30 uur. De wedstrijd wordt gespeeld in sporthal de Boei in Vinkeveen.