Minidag 24-9-22

Scholentoernooi 2014

Drie keer 'Eerste wedstrijd' voor D4
28 september 2008

Voor D4 was het de eerste wedstrijd van het seizoen op maandag 22 september in de Bankras. Ook de eerste wedstrijd voor deze meiden in een damespoule, in de derde klasse. En de eerste wedstrijd die we verloren hebben sinds drie jaar!

In het nieuwe dames 4 zitten de meiden (dames) Suzanne Arts, Lisa Beijer, Kellie Bocxe, Tanja van Eijk, Mathilde Kamp, Xuee Lont, Denise Mooij, Lotte Schreurs en Mariska van der Spoel.

Lisa kwam dit jaar weer terug van een jaar met blessure gelopen te hebben en Lotte is vanuit dames 1 weer ons komen bijstaan! Deze nieuwe teamvorming en de andere manier van spelen van de tegenstander was aardig wennen. Ook waren we veel te laat in de hal, dus hebben we maar eventjes kunnen in spelen. Maar goed, wij houden moed en beginnen de wedstrijd.

Beginopstelling was met Kellie en Lotte buiten, Mathilde en Lisa midden en Xuee en Denise als spelverdeelsters. Tanja was er helaas niet deze eerste wedstrijd. De start was een beetje chaotisch en iedereen moest nog z’n plekje vinden. De tegenstander maakte hier goed gebruik van en won de set met 25-17.

De tweede set begonnen we met nieuwe moed. Suzanne was in plaats van Denise als spelverdeelster gekomen. Kellie is middenaanval gaan doen in plaats van Lisa en Mariska deed nu buiten. Ook deze set hebben we verloren met 25-17. Maar af en toe hebben we wat punten binnen kunnen halen, bijvoorbeeld met een servicebeurt van Lotte die achter elkaar wat puntjes scoorde.

De derde set hebben we verloren met 25-14, maar ook hier hebben we af en toe toch nog wel kunnen aanvallen. We hebben het niet te makkelijk gemaakt voor de tegenstander.

Bij de laatste set hadden we zoiets van, laten we deze nou nog even winnen. Het begon dan ook goed. En vooral Lisa was opeens helemaal aanwezig in het veld. Maar jammer genoeg hebben we alsnog deze set weer verloren met 25-17.

Maar gelukkig waren we niet de enige van Atalante die die avond verloren, want ons heren 2 naast ons gaf ons het goede voorbeeld. Al deden zij het toch iets beter met toch nog een set gewonnen.

Onze coach, Ari Bocxe, tevens sponsor, zei dat hij vond dat we het goed gedaan hadden voor zo’n eerste wedstrijd en dat hij verwacht dat we zeker weten wel wedstrijden ook gaan winnen! En ongeveer iedereen vond ook wel dat ze lekker gespeeld hadden, jammer alleen dat dit niet terugkwam in de puntentelling!

Groetjes Nieuw Dames 4

Bron: Kellie