Scholentoernooi 2014

Punt of dubbelfout = Ja
01 oktober 2008

Rabobank Heren 2 heeft afgelopen dinsdag een trainingsavond opgeofferd om een wedstrijd te spelen tegen Oradi uit Aalsmeer. Aanloop tot deze wedstrijd was allerminst goed te noemen. De indeling was wederom onderhevig aan wisselingen. Het paradeschip / vlaggepaard heren 1 mist door een ernstige blessure een speler voor langere tijd. Hierdoor moest een speler van heren 2 overgaan naar heren 1. Dit nieuws voor de wedstrijd had zijn invloed op de wedstrijd.

De wedstrijd. Heren 2 starte met een beproefde formule: Rick setup, Sven op de diagonaal, Tim en Ton midden aanval, Rein en Arjan hoofdaanval. Deze formule werd door minder goed pass werk aan het wankelen gebracht. En dat resulteerde in setverlies.

De tweede set was een kopie van de eerste, wel wisselingen in de opstelling, van de 9 man formatie speelt in principe iedereen iedere wedstrijd. (ondertussen is door bovenstaande de formatie geslonken tot 8). Ook deze set ging verloren. Oradi kwam steeds beter in het spel, en dat was te merken. De Rabobank formatie moest zwichten voor de vele reddingen van Oradi kant.

De derde set was idem, en de vierde set was dramatisch, zelfs nu nog spelend met Sven konden we als heren 2 equipe niet meer de motivatie opbrengen enige weestand te bieden aan het geoliede Oradi. In set 3 gebeurde het voorval waar het kopje naar verwijst, één bal werd gespeeld, en er werd gefloten. Door wat consternatie was het voor de telling niet duidelijk of het een punt was of een dubbelfout. De teller vroeg dit aan de scheids "punt of dubbelfout?" het magistrale antwoord van de scheids was "ja" en heeft zich hierdoor onstervelijk gemaakt.

Positief van deze wedstrijd was dat Ingmar steeds nadrukkelijker zijn spelverdeel functie gaat opeisen. Als we het team volledig anders indelen, we toch na een aantal ballen de machine weer op gang krijgen. Albert Einstein heeft dit al eens opgemerkt: Een avond waarop iedereen het eens is, is een verloren avond. Dus Heren 2 heeft deze avond niet verloren, maar gewonnen met een verlies. Een verlies van speler, en een verlies van wedstrijd. Ieder geval waren we het niet eens met elkaar, en was het geen verloren avond.

Uitslag 4-0 voor Oradi.

Rocketman