Vinkeveense plassen 2

Scholentoernooi 2014

JB1 ging goed van start
04 oktober 2008

Nu een schrijven van de bovenkijk, want het seizoen van kijken, aanmoedigen en lachen is weer aangebroken.  Deze keer gaat het om de wedstrijd van JB1 van vrijdag 3 oktober. Het team was er helemaal klaar voor, het net werd gespannen, de spieren losgemaakt en de aanwijzingen van de coaches werden aangehoord. Alles zag er goed uit. Ook de vaders en moeders die kwamen aanmoedigen waren er klaar voor, de Atalante Tribunenieuws was al gelezen, de stemming zat er goed in. Iedereen had zijn gesponsorde bidon en tas van de Rabobank mee, het zijn natuurlijk ook stuk voor stuk kanjers van JB1.

De tegenstander was Spaarnestad en ik dacht, die kunnen ze makkelijk aan. De eerste set werd dan ook overduidelijk gewonnen met 25-15. Maar in de tweede set werd het al moeilijker en werd er verloren met een super klein verschil 23-25. Helaas maar het was in ieder geval wel spannend en leuk om naar te kijken. De derde set was niet zo leuk, en na een aantal fouten, miscommunicatie tussen de spelers en geen spirit meer, werd er verloren met een te groot verschil om op te schrijven. Teleurstelling was er bij de spelers en ook op de tribune, er werd nog wel door een aantal spelers bedankt voor de belangstelling en aanmoedigingen, wat trouwens heel leuk is om te horen, maar we zagen liever dat ze wonnen, het team en coaches natuurlijk ook.

De eerste wedstrijd was al niets omdat de tegenstander niet kwam opdagen en deze werd verloren. Volgende week spelen ze weer thuis en gaat iedereen er natuurlijk van uit dat JB1 gaat winnen. Wij als publiek zullen er natuurlijk weer zijn om de jongens en meisjes aan te moedigen. Veel succes op 10 oktober.

Een supporter

Bron: Thecla