D2 Diesel heeft servicebeurt nodig..
05 oktober 2008

De dames van twee speelden hun tweede wedstrijd in het classy Topsportcentrum in Almere. Om 19:00 en op vrijdag! Met de komst van de herfstige dagen is het bij iedere poep of scheet al raak op de weg, het team vertrok dus om 5 uur, Natalie en Petra waren er helaas niet bij. Gekke tijd, nog nooit zo vroeg vertrokken. Maar het viel mee op de weg: een úúr vóór tijd waren beide auto’s op de plek van bestemming. Over de snelweg of binnendoor, allebei goed te doen. En dat ondanks de slechte routehulp, de mooie Omniworldhal ligt nog altijd in de middle of nowhere, afgelegen en zonder lantaarnpalen of lijnen op de weg.

We werden verwelkomd door een optreden van de kapel van de Koninklijke luchtmacht en na een uitgebreide koffie/thee in de hippe kantine konden we het veld op. De eerste set was als de eerste set van de eerste wedstrijd. Vrij snel en we kwamen er nauwelijks aan te pas: 14-25. In de tweede set begon het iets beter te draaien maar veel onderdelen waren niet secuur genoeg, met name de pass kon beter. Aanvankelijk liep Omniworld weer hard weg, maar we konden toch mooi bijhalen. Er werd goed gepraat en het was duidelijk wie wat deed. Afgesproken werd vooral de goeie dingen hoog te houden, positief hè! Aan het eind van de set waren er toch te veel onhandige foutjes, het werd 18-25.

Gelijk op gingen we verder met het derde bedrijf. Echt wel mooie stukken zaten er in maar ook wat slordige foutjes op allerlei vlak. Marjan Blenk groeide in de pass en kon mooi steady aanleveren. Af en toe was de 1-2-3 uit het boekje. Annemarieke scoorde een paar mooie punten op de buitenkant en ook Jet Feddema wist venijnig de gaten in de hoeken te vinden. Op het eind ging het toch mis. Vooral door eigen missertjes weer. Nou, laatste set dan. Het zat er in. Weer gelijk op, leuk volleybal, hard werken en samenwerken. Tot in de twintig bleven we dicht bij elkaar. De dames uit Almere waren stugge verdedigers, ook het middengat dat eerder een paar keer mooi werd bestookt was er niet meer. Met 25-23 verloren we ook de laatste set. Mmmm, scheelt weer niks, maar levert geen punten op zo. De D2 diesel moet eens flink in de pass (zowel service als rally) en reactie geolied worden. Het is eigenlijk net als de Omniworldhal, het is een schitterend mooi ding, maar de paden er naar toe moeten nog gebaand worden...
Wordt vervolgd vrijdag 10-10 in De Boei.

Bron: mi