D1 wint wederom 5-setter
14 oktober 2008

Donderdag 9 oktober werden de dames van Atalante, gesponsord door Krijn Verbruggen & zn en Haaxman Lichtreclame, om 21.00 uur verwacht in de Verheijhal te Amsterdam. Het team moest deze wedstrijd tegen Armixtos, Loes Kuijper en Irma van Schouten helaas missen vanwege een blessure en ziekte.

De eerste set werd sterk ingezet door Atalante. Er werd gevochten voor elke bal en de dames stuitten op weinig weerwoord van de tegenstanders. Spelverdeelster Janine Konnemann kon zonder moeite al de aanvallers bereiken, waarmee Mirjam van der Strate menig punt scoorde. Op een 18-8 voorsprong leek het team van Armixtos wakker te zijn geschud en begon terug te vechten. Atalante liet echter niet over zich heen lopen en pakte de set met een 25-18 op het scorebord.

In de tweede set lieten de dames van Armixtos zich van een andere kant zien en benutte niet onverdienstelijk het gat wat Atalante in het midden had laten vallen. Het zelfvertrouwen wat de vorige set was behaald door de redelijk makkelijke overwinning was snel verdwenen en de punten tegen het Vinkeveense team liepen snel op. Zelfs de verdedigende kracht van Marlieke Moen en Nancy Schockman waren niet genoeg het team weer op de been te brengen en de set ging verloren met 25-17.

Het begin van de derde set werd begonnen en de prikballen in het midden die de vorige set zoveel scoorden werden nu opgevangen door Suzan Heijne. Door een aantal fouten en slordigheden in de pass kwam Atalante toch op een achterstand. Om het tij te keren werd middenspeelster Astrid van de Water op de buitenkant geplaatst wat zorgde voor een aantal rake klappen richting de tegenstander. Helaas kon deze geslaagde wissel de set niet meer redden en werd afgesloten met 18-25.

De vierde set werd begonnen met een sterke servicereeks van de Amsterdammers waardoor het team van Atalante al snel op een 12-3 achterstand stond. De bal teruggewonnen aan Atalantse zijde begon Carin van Tellingen, het begin van de set het veld op gewisseld, aan een sterke servicebeurt die Atalante weer terug de wedstrijd in liet komen. Met nog steeds een 15-7 achterstand was de winnaarmentaliteit teruggekeerd en werd elke bal weer van de grond gehaald, resulterende in een spannende nek-aan-nek race die eindigde in 27-29 voor Atalante.

Een 2-2 gelijkstand en dus een vijfde set. Met de overmoed van de eerste set nog scherp in het achterhoofd begon het team van trainer/coach Sjaak Immerzeel geconcentreerd aan de beslissende set. Dankzij een goed gezet blok van Inge Tanja kwamen de dames van Atalante op een voorsprong die zij niet meer weggaven. Met 15-11 werd de wedstrijd voor Atalante toch nog positief afgesloten.

De volgende wedstrijd van het 1ste damesteam van Atalante vindt plaatst op 17 oktober in thuisbasis de Boei, hier zullen zij het om 21.00 opnemen tegen Spaarnestad D3.

Bron: Suzan