Oudenallen D2 tegen de nummer 1
26 oktober 2008

D2 was het enige team afgelopen week dat een wedstrijd speelde en wel op de zaterdag 25 oktober, de verjaardag van Inge. We vertokken richting Midlandhal in Amersfoort. Het was toch weer verder dan we dachten en onderweg werd het gaspedaal door koprijder Annemarieke flink ingetrapt. We konden direct het veld op en gelijk was de overweldigende aanwezigheid van de 11 tegenstanders te zien tegenover de Vinkeveense 7. Jet was nog op vakantie in de Ustates nights of America en Marjan was er juist die ochtend van terug gekomen. De dames van Keistad eindigden vorig jaar als 4de maar het zag er nu duidelijk sterker uit. Set 1 begon tamelijk geforceerd en voorzichtig aan de Vinkeveense kant. Alle onderdelen konden beter: pass, set-up en aanval, maar met name de pass werd sterk onder druk gezet door de pittige service van de thuisclub. Na de eerste helft begon het beter te draaien maar Keistad draaide lekker en ondanks het harde werken van de Oudenallen equipe eindigde de set met 25-17.

Annemarieke werd op de diagonaal ingewisseld en onze ex handbalprof Petra stond nog altijd op het midden, een nieuwe plek voor haar. Qua blokkering, niet ons sterkste punt, begon het steeds beter te draaien. Annemarieke hield de hoofdaanvaller op de buitenkant in toom en onze debutant op het midden was zeer alert. Ook super routinier Joke was op dreef en op de buitenkant hadden Tineke en Natalie een paar mooie bloks. Deze tweede set ging erg mooi. Alle onderdelen draaiden steeds beter en er werd goed bijgestuurd. Niet met 3 maar met 4 man de service pass opvangen bv, omdat de service van Amersfoort erg hard, knap en divers was. We waren geconcentreerd bezig. Lange tijd stonden we een klein stukje voor en dat was goed voor de moraal. Maar Keistad was ook niet van gisteren en hun service en aanval bleven keisterk. Veel punten werden gescoord door hun harde aanval zonder dat er een Vinkeveense hand aan te pass kwam. De set ging met een miniem verschil van 27-25 verloren.

Aan het begin van de derde set sprintten de dames uit Amersfoort weg. De nog altijd mooie service zette het vuur aan de Vinkeveens schenen, met moeite werden de passes gehouden en verdeler Annemarie moest alle zeilen bijzetten om de aanvallers nog wat aardigs aan te gooien. Toen de service eindelijk weer terug was zette Tineke een mooi rijtje terug en langzaam begon de gele ploeg weer bij te krabbelen. Onze eigen aanval begon weer te lopen en met name Joke en Tineke zetten punten op het telbord. Maar de lange Amersfoortsen raakten nog meer op dreef en bouwden hun aanvalsvariaties uit met snelle omloopballen en ook de straight harde smashes bleven het goed doen. We kwamen nog wel ver maar met 25-18 ging de set weer naar Amersfoort.
De laatste set was een formaliteit om zo maar eens te zeggen. Met 25-13 was het snel klaar. Een 4-0 nederlaag hoewel het in die tweede set weer bijna niks scheelde. Ondanks hard werken deze keer geen punten, maar vrijdag 31-10 krijgen we nieuwe kansen in De Boei tegen Forza D3.

Bron: mi