Scholentoernooi 2014

Atalante H1 wint ook in wintertijd van Die Raeckse
28 oktober 2008

Maandag 27 oktober speelde de A-Side Atalante heren tegen Die Raeckse in de Beyneshal te Haarlem. Aanvoerder Robert Hardeman was afwezig en daarvoor waren de talenten Rein Kroon en Ton Plomp bereid gevonden om hun talenten te laten zien in H1. Dit deden beide heren met verve. Gelukkig was de klok in de Beyneshal ook teruggezet, anders begonnen de heren pas om 22:45 uur aan hun wedstrijd. Ondanks de late start van de wedstrijd was het resultaat een mooie. Met veel vechtlust werd Die Raeckse aan de welbekende zegekar gebonden. Het werd een 1-3 overwinning voor de Vinkeveners.

Met de inmiddels geopereerde Martijn de Vries op de bank als coach en Rein Kroon als wisselspeler begonnen de overgebleven 6 mans formatie, bestaande uit Frans Roos, Duncan van Senten, Bas vd Lubbe, Rick de Groot, Leonard de Jong en Ton Plomp ietwat onwennig aan de 1ste set. Het was duidelijk nog even zoeken wie wat deed en waar ging staan. Al snel werden de ruggen gerecht en trokken de A-Side Atalante mannen ten strijde. Punt voor punt werd gepakt en geleidelijk aan wisten de heren uit Vinkeveen een kleine voorsprong te nemen. Deze was uiteindelijk genoeg voor setwinst van de 1ste set, 21-25.
De basis bleef in set 2 hetzelfde, maar bij Die Raeckse waren ze een paar posities doorgedraaid. De ervaren mannen hadden e.e.a. omgezet in het team en hierdoor hadden de Vinkeveners meer moeite de gaten te vinden. Zaten ze in set 1 nog achter het blok en in het midden, nu zat er er bij elke prikbal van Atalantekant wel een mannetje van Die Raeckse onder om de tactische bal van de grond te houden. Vanaf de kant werd nadrukkelijk aangeven waar de ruimtes ontstonden bij de tegenpartij en dit werd in de time-outs nogmaals bevestigd. Ietwat moeizamer als de 1ste set werd ook de 2de set gewonnen, 22-25.
De 3de set is zoals ook bij de volleyballiefhebber bekend als de lastigste set. Ook nu weer leek het wel of de Vinkeveners met de rem er op speelden. Die Raeckse nam een grote voorsprong en leek af te stevenen op een makkelijke setwinst. Echter, Atalante zou hier een stokje voor steken. Met de “vocale” peptalk in het veld van Frans, de goede passing van Ton en Leonard, de mokerslagen van Bas werd puntje voor puntje ingelopen. Atalante had zich herpakt en straalde dit ook uit in het veld. Die Raeckse stond op knappen maar herpakte zich nog op het laatste moment. Zij wisten de belangrijke 3de set te winnen en zodoende weer aansluiting te krijgen met Atalante. De eindstand was 27-25.
Coach Martijn wees de heren op de vechtlust en afwisselende aanvallen. Gedoseerd aanvallen en oplossingen zoeken als je er niet doorheen zou komen. Met o.a. deze aanwijzingen stapten de heren het veld in voor de 4de set. Deze set werd gekenmerkt door ware vechtlust. Het was niet altijd even mooi maar het belangrijkste waren toch de punten. Het ging gelijk op en op het juiste moment wisten de A-Side mannen toch toe te slaan. De inmiddels druk bezette tribunes konden ook geen indruk maken op de spelers in het veld.
Met een paar rake klappen van Bas en Leonard viel de droom in duigen voor Die Raeckse. Waar zij op een overwinning rekenden, namen de A-Side mannen 4 punten mee in de inmiddels late nacht. Na het verloren vocht aangevuld te hebben onder de douche en in de kantine vertrokken de heren uit de Beyneshal de donkere nacht in naar huis.
De eerstvolgende wedstrijd zal weer plaats vinden in de Boei te Vinkeveen op 7 november. Tegenstander zal dan zijn US H5 uit Amsterdam. Deze wedstrijd begint om 19:30 uur.

Bron: Dunc