Scholentoernooi 2014

Felipe Massa gevoel bij Rabobank Heren 2
04 november 2008

Vrijdag 31 Oktober, keltisch oudjaar, moest heren 2 aantreden tegen VCH uit Hoofddorp. De aanloop naar de wedstrijd was al een teken aan de wand, terwijl een magere 6 spelers van Heren 2 zich moeizaam aan de warming-up waagden, stonden 12 man van VCH fluitend de warming up af te ronden. Tijdens de laatste 5 minuten voor aanvang voegden de laatste twee zich bij deze warming up. Het is net genoeg om de banden warm te krijgen voor het begin van deze race.

De eerste set begint, om in race termen te blijven, VCH heeft meteen grip en vertrekt meteen. Heren 2 spint, en kan de grip niet vinden, en de motor slaat bijna af. Er werd al snel aangekeken tegen een achterstand van 2-9. De mannen even de pits ingeroepen, en een zwaardere time-out dan normaal gegeven. Toen was heren 2 warm. Om het vergelijk door te trekken, zijn we verder gaan spelen op regenbanden. Eindstand eerste set: 21-25. Er moet nog vermeld worden dat bij de stand 19-19 een opstellingsfout werd gemaakt door VCH.

De tweede set ging weer goed, goed aan de start, en goed in het veld. Alhoewel.... Voor sommige is het moeilijk te bepalen of de set begonnen is. In set 2 en 4 kwam dit jammerlijk naar voren. Tweede set was erg spannend, maar net te kort: 24-26. In deze set was er een ander markant feit, namelijk dat Tino Ingmar een compliment gaf.

De derde set, en de vierde set waren niet zo indrukwekkend als de eerste twee sets. Wel was de bankbezetting toegenomen met een aantal dames van dames 2, alleen mocht dit ook niet baten. Net zoals Felipe Massa dacht kampioen te worden, zo dacht Heren 2 een setje te kunnen pakken, en eventueel winst. Maar aan het eind van de race, was het Hamilton (VCH) dat de punten pakte. Laatste twee setstanden: 14-25 en 17-25. Twee sets klasse gespeeld, en twee sets onder onze klasse gespeeld. Teamspirit is en blijft klasse.

We sluiten ons als heren 2 aan bij Felipe Massa:“Iedereen zal het wel met me eens zijn wanneer ik zeg dat dit een perfecte race was. Het hele team deed alles perfect. Ik ben dan ook heel trots op hen, maar ook op mezelf. Ik heb alles perfect gedaan, maar kon niet verhinderen dat Lewis in de laatste meters nog voorbij Timo (Glock) kon raken. De race is pas over wanneer de finishvlag valt. We waren vandaag de beste, maar komen uiteindelijk 1 puntje tekort.”

Bron: Rocketman