A-side H1 pakt volle winst tegen US
08 november 2008

Afgelopen vrijdag 7 november speelde het door A-Side gesponsorde 1ste herenteam van vv-Atalante thuis tegen studententeam US uit Amsterdam. Dit team bestaande uit een mix van oudere en jongere spelers kreeg al snel een domper te verwerken. Hun sterke middenaanvaller moest de wedstrijd door een blessure staken. Atalante stoomde door en speelde een prima wedstrijd en wist de volle 5 punten in eigen huis te houden.

De Atalante mannen met een compleet andere bezetting dan alle voorgaande wedstrijden. Vooral invaller Han Feddema (H3!) speelde een prima partij. Hij speelde of hij al jaren in H1 speelde. Deze alles kunner was geposteerd op het midden. Voor de rest was het team hetzelfde, spelverdeler Frans Roos, Duncan van Senten, Robert Hardeman, Rick de Groot en Leonard de Jong.
Atalante had de toss gewonnen en begon met serveren. De pass en service gaven vanavond de doorslag. Vooral de service die Atalante afleverde was een plaag voor US. Mede hierdoor werd elke set een voorsprong genomen. Zo ook in set 1, dat een prooi werd voor Atalante, 25-21.

In de 2de set waren het wederom de A-Side mannen die het spel dicteerden. Een snelle voorsprong werd genomen en de pass lag perfect in de handen van Frans. Hierdoor had hij mogelijkheden te over en zijn aanvallers voor het uitzoeken. Menig aanvaller werd benut en zij lieten zich ook van hun beste kant zien en stelden Frans niet teleur. Harde klappen werden afgewisseld met tactische ballen en de mannen van US stonden erbij en keken er naar. Ook de 2de set ging naar Atatante en kende een eindstand van 25-18.

De 3de set, altijd een breekpunt tijdens de wedstrijd. De A-side mannen begonnen wederom sterk, maar gedurende de set kwam US steeds dichterbij. Het ging een tijdje gelijk op en Atalante raakte in een dip. US rook bloed en zette alles op alles om deze set te pakken. De heren uit Vinkeveen startten een slotoffensief. Ze namen een voorsprong die gaandeweg een 6-tal punten bedroeg. Drie pass fouten op rij maakte het nog even spannend, maar een sterk slot maakte een eind aan de illusies van US. Met een minimaal verschil was de set voor Atalante, 25-23.

Voorafgaand aan de 4de set werd de tactiek nog even doorgenomen. Vol voor de winst gaan of kijken hoe het liep gedurende de 4de set. Al snel werd duidelijk dat er voor de 5 punten gegaan zou worden. Met het idee in de koppies de wedstrijd al gewonnen te hebben, werd er relaxed begonnen aan de 4de set. Het werd een gelijkopgaande set die alle kanten op kon. Echter was Atalante scherp zoals al de gehele wedstrijd. Ook de 4de set werd gewonnen door de A-Side mannen en wel met 25-20.

Volgende week staan er twee wedstrijden op het programma. Donderdagavond a.s. wordt er voor de beker gespeeld tegen het eveneens in de competitie spelende Xenon uit Amsterdam (20:00 uur in De Boei), zaterdag gaan de A-Side mannen naar Haarlem voor de wedstrijd tegen Spaarnestad (13:00 uur)

Bron: Duncan