D2 verliest van de nummer 2
09 november 2008

Vrijdag 7 november speelden de Oudenallen dames tegen Nederhorst D1. Verzamelplaats was de hal van de Boei (het miezerde) en Piet van Asselen die juist binnen stapte om bij H1 te komen kijken wenste ons nog succes. "Nederhorst, dat is lekker dischtbij.." Ja linea recta bekeken wel, maar niet als de afslag aan de N201 al maanden afgesloten is. Met een onwijze loop kwamen we in de hal aan en niet lang daarna begonnen we met de warming-up.

Petra was er niet vanwege een afscheidsfeestje van haar bedrijf en Jet had nog steeds iets last van een vinger. Het eerste bedrijf begon niet onaardig. Hoewel de pass niet helemaal zuiver was, begon het in het tweede deel beter te draaien. Maar Nederhorst had een kundig team en bleef de Vinkeveensen toch ruim voor: 25-16.

Het goede van de eerste set werd meegenomen, en er werd hard gewerkt, daar ligt het eigenlijk meestal niet aan. We bleven deze keer goed bij. Natalie van Scheppingen had een paar mooie aanvallen en ook Joke Ruizendaal scoorde regelmatig via het midden. Marjan Blenk was achterin het mannetje. In de tweede helft echter waren het vooral persoonlijke foutjes bij de service en rally verdediging die Atalante de krappe das omdeden: 25-21.

Verdeler Jet Feddema probeerde in de derde set de boel op te peppen maar het team kwam eenvoudig te kort. Nederhorst daarentegen kwam steeds meer op dreef en kwam helemaal los. Het resultaat was een 25-15 en 25-13 in de twee laatste sets.

Dames 2 is teruggevallen naar de laatste plek, geen beste positie na 6 wedstrijden...

Bron: mi