Minidag 24-9-22

Heren 2 leeft mee met Dames 2
10 november 2008

Vrijdag 7 November trad Rabobank heren 2 aan tegen SAS-70. Deze keer was niet het volledige team van heren 2 aanwezig, er was zelfs een minimalistische bezetting voor zowel heren 1 als heren 2. Deze minimalistische basis deed zijn warming-up en zijn loopjes, setupjes en aanvalletjes.

Het bleek wederom niet mogelijk meteen vanaf start aan de slag te gaan. De teller/coach knipperde even met de ogen en heren 2 stond op een achterstand van 2-11. Dus tijd om de heren weer eens langs de kant te halen. Even gevraagd of ze het zelf ook goed vonden gaan, en dat bleek niet het geval (gelukkig). Als speler ben je zelf om de verbetering door te voeren. Lag er een mist over heren 2 met de gedachte, "het is toch de nummer 1" en "dit veliezen we toch", in ieder geval niet goed. Neuzen de goede kant op gericht, het sarcasme iets laten varen, en de mannen mochten weer de wei in. De eerste set op 15-25 afgesloten, het verlies bij de start, is nooit meer ingelopen deze set, jammer.

Set 2 meld zich aan, en heren 2 gaat met een frisse blik het veld in. Ingmar dacht ik ga een voorsprongetje serveren, en dat lukt, heren 2 kwam met 8-1 voor. Het "dat zal ze leren" gevoel kwam weer terug. SAS moest even vluchten in de time out. Dus de druk zat er goed op. Langzamerhand werd in deze set de voorsprong teruggedreven. Om dit tegen te gaan wisselde ik (Erik R) met Remco (de geweldige invaller van heren 3). Helaas was Erik niet geheel in goede doen, want bij het schijnbaar horen van een fluitsignaal stopte Erik R met spelen (doet ie anders nooit hoor!) en dus 16-16, SAS was langszij gekomen.. Heren 2 ging slimmer spelen, en meer scoren, en dus werd de set gewonnen met 25-23.

De derde set, ondertussen was door de coach al 2 sets gemeld dat het gat toch echt wel midden in het veld achter de 3-meter lijn lag. Helaas werd daar te weinig gebruik van gemaakt en na een goede strijd werd deze set verloren met 22-25. De laatste set weet ik niet eens de stand meer van, maar dat we die verloren hebben is bij gebleven. Nog steeds is heren 2 een goed team, maar kan alleen nog niet een aantal punten extra maken. Eerste stap is om meteen vanaf wedstrijdstart, te beginnen. Lijkt heel simpel, maar volleybal is heel simpel.

Heren 2 sluit zich aan bij dames 2, onderaan in de klasse. Remco, het was een waar genoegen je te zien invallen in heren 2, zelfs een verjaardag opgeven om bij een ander team in te vallen. Klasse! Publiek weer bedankt, er zal een tijd komen dat we met hetzelfde spel makkelijk winnen voor ons publiek.

Rocketman

Bron: Erik