Minidag 24-9-22

Oudenallen D2 pakt punten!
15 november 2008

Op reis naar Leusden op een vrijdagavond (14-11) dat valt niet mee. Diverse flikkerende getallen maanden ons meerdere malen snelheid te minderen. We waren zonder Petra die om zakelijke reden verhinderd was en Annemarieke heeft een paar weken rust ingelast voor haar emmerende gevoelige rechterschouder. Tegenstander Afas Leos stond in het oktober clubblad nog 4e, op de NeVoBo site inmiddels 8e. En wij allerlaatste... Sinds afgelopen week hebben we serieus aan de bel getrokken en waar maar mogelijk om hulp gevraagd. De training op de dinsdag was gelijk pittig, op het laatste deel na dan, toen het beste toch geweest bleek te zijn. Maar met grote inzet en concentratie werd gewerkt. Binnenkort gaan we periodiek met de dames van 1 trainen om van de superboost die zij momenteel beleven iets mee pakken. Verder zijn we een coachpoule aan het opbouwen want dat is zoveel beter dan als wisselspelers te moeten coachen. Loeps, Martijn en Erik V. hebben al toegezegd te willen helpen.

Afas en Leos waren al aan het inlopen toen wij na een heel ruim uur onderweg de zaal instoven. De scheids maande snel in te spelen, dat was geen relaxed begin. Eerste set begon voorzichtig, zoals altijd eigenlijk, maar het ging lang niet verkeerd. Er werd goed gecontroleerd patroon gehouden, en het middengat bij de tegenstander was snel gevonden. Met name Tineke scoorde zo 2 mooie punten. Hun verdediging was niet bijzonder, enkel de midvoor stak er letterlijk bovenuit met blok en smash. Het kabbelde een soort van rustig door met Atalante steeds op voorsprong. Marjan maakte een mooie service reeks en aan het eind werden de dames nog een soort van zenuwachtig. Zou het nu direct al gaan lukken?? En ja! De eerste set was binnen met 23-25.

De tweede set ging beter aan beide kanten. Op 3-3 had de scheids opnieuw behoefte aan een ander fluitje, hij spuugde kennelijk nogal... :) Maar dat deerde onze Joke niets en zij bood hem haar fluitje aan. Mét het gele Atalante keycord, dat stak mooi af. Kort hierna werd de wedstrijd weer stil gelegd. Er was een lek in het dak en de druppels in het veld van Afas en Leos maakten te veel nattigheid. Na een tijdje te hebben gekeken, wat grapjes en uitwisseling over onze eerdere Boei lek-ervaringen stopte het en hervatten we de wedstrijd. De service druk van de Leusen werd beter, vooral de afwisseling. Maar Atalante bleef kittig werken en de opstelling achterin reageerde alert door indien nodig de opstelling iets aan te passen. En lekker afwisselen hadden de gele leeuwen ook superb in de vingers, kortjes in het midden of tactisch in de hoeken, vooral Jet deed dit erg bedreven. En ook deze tweede set wonnen we met 23-25. Super!

In de derde set slopen de nonchalante fouten er in. Foutjes in de pass, bij de blokverdediging of bij het serveren. En dan sta je zo op achterstand en dat werd niet meer bijgehaald: 25-22. In de vierde set werd de conditie nog meer op de proef gesteld. In het begin ging het weer gelijk op zoals de eerste 2 sets. Verderop raakte Atalante weer op achterstand en trok uiteindelijk aan het kortste eind en verloor met 25-20. Een vijfde set dus.

In die laatste set was alles weer solide en gecontroleerd. Weinig services gingen verkeerd, met name Inge zette daarmee de zeer gewenste puntjes op het telbord. De verdediging was duidelijk en paraat, aan het net werd het 1-2-3-tje netjes afgemaakt. Atalante stond gelijk een paar punten voor, zo belangrijk in zo'n korte laatste set. Het was duidelijk dat 't team de winst rook. Spannend! De ruimte bleek uiteindelijk groot genoeg en met 15-11 pakten de Vinkeveensen de laatste set. Gewonnen!!

Bron: mi