Minidag 24-9-22

David D2 tegen Goliath
22 november 2008

Vrijdag 21 november speelde de Oudenallen equipe tegen Sovoco uit Soest, de numero uno in onze klasse. De vorige wedstrijd hadden we eindelijk weer eens gewonnen en de trainingsintensiteit is mooi verbeterd. We staan nog steeds op de laatste plaats, maar de weg terug is ingezet. Annemarieke was er niet, Petra gelukkig weer wel na een paar weken afwezig en ook Tineke was weer hersteld van een griep. En, we hadden deze keer een coach! Erik Verbruggen vonden we bereid om naast D3 ook ons een aantal malen te coachen. Super!

Het was meteen wel duidelijk waarom deze dames op de eerste plek staan. Groot team, met een aantal zeer goede aanvallers op het midden en op de buitenkant. Ook de 3 meters werden vaak aangespeeld. We kenden ze wel van vorig seizoen maar er waren toch wel een aantal sterke speelsters bij gekomen. De pass was moeilijk onder controle te krijgen waardoor verdeler Annemarie alle vlaggen bij moest zetten om nog iets moois op te gooien. De Vinkeveense dames bleven hard werken en gingen mee in de fanatieke flow. Joke scoorde een paar mooie punten door het midden, Natalie wisselde haar lekkere harde smashes met mooie prikjes af en Marjan kreeg steeds beter blokgrip op de lastige aanvallers. De Oudenallen ploeg was alert en lange tijd ging het gelijk op. Geen van beiden gaf toe, het was een mooie strijd. Aan het eind zorgden eigen foutjes in de service en pass dat de laatste puntjes ineens snel naar Soest gingen, 20-25.

Iedereen had een goed gevoel van de eerste set, er was een mooi fanatiek eerste bedrijf neergezet. Het zelfde zestal ging verder en de strijd werd voortgezet. Jet wist de dames aan de andere kant echt meerdere malen heerlijk te dollen door slimme ballen met name in de rechter hoek te spelen. Eigenlijk heel verbazend hoeveel we met bovenhandse slimme ballen hebben kunnen scoren. Inge maakte een mooi slim punt door via het blok uit te slaan, nog eentje mooi op de rechtdoor gesmasht en een aantal juist midden in het veld gelobd. Maar de dames van Sovoco bleven druk uitoefenen en we bleven niet meer zo goed bij als in de eerste set. Erik nam een time out en zette de verdediging nog eens op scherp. De Sovoco's kwamen meer en meer op gang met geplaatste harde aanvallen op de rechtdoor, directe punten via de middenaanval en steady services, soms zelfs met sprong. Bij de eigen service werden iets te veel fouten gemaakt en in de service pass werd het de Vinkeveense dames erg lastig gemaakt. Hoewel het voor het gevoel weer gelijk op ging, werd het verschil groter en ging ook de tweede set verloren met 16-25.

In het derde bedrijf kwamen Petra en Tineke in het veld en vol goede moed werden de mouwen weer opgestroopt. Maar de gastspelers waren erg goed op dreef gekomen en helemaal in hun element. Er waren wel mooie momenten maar veel te weinig ten opzichte van de vele succesvolle smashes en serveerbeurten van Soest. Coach Erik benutte alle mogelijkheden met wissels en time outs maar het ging te hard aan onze neus voorbij. Met 10-25 werd de set verloren. Ook in het vierde bedrijf werd er nog geknokt voor misschien een laatste puntje maar zo lekker als het de eerste twee sets had gedraaid kwam het niet meer. Met 16-25 werd ook de laatste set verloren, helaas dus een dikke 4-0 aan den groenen broecken.

Pas op 12 december hebben we de volgende wedstrijd, aankomende  dinsdag gaan we eens lekker aan de trainingsbak met onze makkers van 1. Lekker sparren op de harde smashes en services.

Bron: mi

Volg Atalante Vinkeveen